Disse blir så fine å ha i drivhuset

I går kom gubben hjem med noen skilt i plast han hadde fått lage på jobben. De skulle ikke brukes så han brukte baksiden og nå har jeg skilt klare til våren. Det var utrolig moro å få noen skilt som ikke blir ødelagte av litt regn, jord osv. Jeg brukte jo ispinner i år og det sugde jo til seg masse vann når jeg skulle vanne plantene. Jeg syns jo det var skikkelig kjedelig. Når jeg hadde skrivd på pinnene så ble jo skriften borte og da husket jo ikke jeg hva halvparten var. Det er jo derfor jeg har 3 planter som jeg ikke har peiling på hva er for noe. Veldig kjipt når man ikke vet at det kommer til å skje. Jeg har jo aldri brukt ispinner i jord før og trodde helt ærlig at det var en bra idé, men det skulle jo vise seg å være en katastrofe. Nå har jeg endelig fått nydelige skilt som faktisk holder litt lengre enn 1 uke. Hvordan jeg skal feste dem eller hva jeg skal gjøre vet jeg ikke enda, men det er jo fortsatt lenge til våren. Først kommer vinteren og snøen, men det er jo godt å ha skiltene klare for neste år da. Jeg ønsket meg faktisk akkurat slike type skilt så dette blir jp kjempe stas! De fineste, små gledene kommer når man minst venter det. Tusen takk til gubben for å lage så fine skilt til drivhusene. Under ser dere bilde av hvordan dem ser ut. Dette er egentlig skilt som jobben hans bruker i caféen så jeg vet ikke om det går ann å få tak i noe lignende i butikker.

Alle skiltene er 2 og 2 like. Jeg har til tomat, agurk, salat, paprika, druer, løk, rødløk, hvitløk og melon. Siden vi nå har 2 drivhus så tenkte jeg å prøve og dyrke litt andre ting også. Når det kommer til å dyrke egne grønnsaker så får man aldri for mye (syns nå jeg). Jeg vi hatt mer plass så hadde jeg hatt masse bærbusker og masse frukttrær. Desverre har vi ikke mer plass enn det som er av hage, men det blir nok plass til mye forskjellig allikevel. Vi har jo allerede plommetre og ripsbusk. Jeg har så lyst til å lage syltetøy og mye godt av alt dette. Det er jo så klart mange som sier at dette kommer til å vare en liten stund og så kommer jeg til å bli lei, men jeg har aldri følt en så sterk følelse som når jeg holder på med planter. Jeg tror faktisk jeg har funnet den ene tingen jeg kan gjøre resten av livet!

Hva syns du om skiltene?

4 kommentarer
    1. Supre skilt 👍👍Du blir ikke lei, jo mere du lærer dess morsommere blir det 🌳🌴🌻🌺⚘🌾

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg