Dette blir helt supert

Da har man fått litt søvn og er klar for en ny dag. Når jeg kom ned i stua så var det første jeg så på det drivhuset vi var å hentet i går. Gubben stod ute i går kveld og fikk satt opp hele ramma. Det kommer til å bli så utrolig moro å få alle grønnsaksplantene inn i drivhusene. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal løse det inni det lille drivhuset for der er det ikke plass til noen store pallekarmer, men vi finner nok en løsning. Jeg håper det kan jo hende vi får små pallekarmer til å passe bortover. De som hadde dette drivhuset hadde bare plantet det i bakken, men det kan jo ikke vi gjøre for det er en god del planter/trær som må inn på høsten igjen. Også har vi en god del paprikaplanter og de trenger jo litt mer plass enn bare en pallekarm i det andre drivhuset. Vi må nok se ann hvor mange paprikaplanter som overlever vinteren og alt dette andre som vi har sådd som skal ut. Allikevel er det melonplantene jeg gleder meg mest til for i år gikk det jo ikke så greit med å få meloner. Vi vet at frøene vil spire,   nå er det bare å vente selvom jeg skulle ønske jeg bare kunne begynne å så frø av alt mulig med en gang. Vel, jeg sier ikke at jeg ikke har sådd noe feø i det siste for det har jeg faktisk. Jeg spiste en kiwi her om dagen og tok ut noen av frøene der og puttet dem i jord etter at de hadde fått tørket litt. Det viktigste er å få vekk fruktkjøttet fra frøene før du planter dem. Du kan såk klart også legge dem i et vått papir og inn i en zipbag for å se om de spirer før du planter det i jorda, men jeg syns det er like greit å ha de i jorda med en gang. Kommer dem opp så er jo det veldig gøy, men vis de ikke kommer opp så prøver man bare på nytt til det går. Ønsker du å vite hvordan det går? Vel, da er detbae å følge med på bloggen. Jeg kommer med en oppdatering med bilde om det begynner å spire i potta med kiwifrø.

Planer for dagen
Planene som er satt for dagen er å finne ut hvor vi skal ha det nye drivhuset. Gubben satt det bare sammen sånn at vi i dag kan bære det dit det skal stå. Det er jo litt å tenke på. Vi har et plommetre og en bærbusk som skal vokse seg store mellom drivhusene også. Heldigvis er det god plass rundt til at drivhuset kan stå der vi ønsker å ha det. Når vi har fått det på plass så skal jeg legge ut et oversiktbilde hvordan det ser ut. Men før noe annet så skal jeg spise litt frokost og prøve å trene litt. Jeg er egentlig ikke helt uthvilt og kjenner at kroppen sliter litt, men jeg skal prøve å hvertfall gå en tur eller noe i dag. Så lenge man er i bevegelse så er jo det bedre enn å sitte stille i sofaen og syns synd på seg selv. Nei, jeg må vel få rompa opp av sofaen. I tillegg til trening så har jeg lyst til å ta noen høstbilder. Nå begynner treet ved hagen våres å bli helt rødt og jeg kan ikke gå glipp av å ta bilder av det. Denne gangen må jeg nok få hjelp fra kameraet for det er ganske høyt opp. Mobilen er flink til nærbilder, men ikke på zoom. Kameraet derimot gir nydelige bilder på zoom. Så da er det vel bare å få i seg noe mat og komme seg ut.

Hva skal du i dag?
Har du tatt noen høstbilder i år?

#høst #farger #bilder

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg