En sunn lunsj

Før jeg kunne dra noe sted så måtte jeg jo ha i meg noe mat. I stedenfor å spise noe lett som f.eks en brødskive så lagde jeg meg heller en stor bolle med skinke og ost salat. Det var tomater og agurk fra hagen. I tillegg til salat, kidneybønner, mais, ananas, rødløk, ost og skinke fra butikken. Jeg tenkte siden det var så lite skinke igjen så kunne jeg jo liksågodt bruke de opp i salaten. Ved siden av salaten drakk jeg vann så jeg føler meg veldig flink for tiden. Jeg håper bare jeg klarer å holde meg så flink i 2 uker. For dere som har fulgt med på bloggen så vet jo dere at jeg har satt meg et mål og det er å ikke spise godteri eller drikke brus på 2 uker. Derfor håper jeg at de rundt meg ikke tilbyr meg dette og at jeg selv klarer å si nei vis en eller annen ikke har fått det med seg eller har glemt seg bort. Forhåpentligvis går det bra. Noen ganger spiser jeg for mye usunt og da må jeg ta meg selv i nakkeskinnet for jeg har ikke jobbet så hardt for å ødelegge alt. Nei, jeg har bestemt meg for å gjøre dette og da skal jeg klare det. Det er viktig å tenke på helsa og gjøre det som er best for kroppen. Derfor trenger jeg en pause fra godteri og brus. Jeg kommer til å erstatte det med frukt og bris til helgen. Vis det går bra så kommer jeg til å gjøre det flere ganger, men samtidig så skal man leve livet og kose seg så det blir jo ikke hver helg. Dessuten hadde jeg aldri i verden klart å gi opp potetgull, sjokolade og lakris for alt i verden. Brus kunne jeg fint byttet ut med vris for godt, men det er allikevel sånn at man lever kun én gang og jeg vil ikke være en sånn person som trening og kosthold går helt i hide på. Man kan bli helt avhengig av å slanke seg og sånt. Når jeg kjenner meg stressa fordi jeg har spist for usunt og begynner å angre meg så gir jeg meg selv en 5 minutter og sier til meg selv at man må leve også. Det man har spist det har man spist. Det er mye bedre å se fremover og finne ut hva man kan gjøre annerledes og eventuelt hva man kan endre på i hverdagen for å være fornøyd med seg selv og sin innsats. Jo mer man ser tilbake jo flere feil bærer man med seg fremover og jeg vil ikke at jeg skal ende opp på feil side og bli syk av de tankene. Nei, jeg vil nyte livet. Jeg kan være sunn og nyte livet samtidig. Jeg kan ta vare på helsa mi og kose meg i helgene. Alt handler om balanse og det var ikke balanse i helgen som var så derfor blir det pause. Jeg ville ikke hatt pause ellers.

På bildet over ser dere lunsjen min. Det smakte sinnsykt godt. Salat er perfekt kosemat for meg på en hverdag. Det eneste som kunne toppet denne salaten hadde vært et halvgrovt rundstykke med litt smør på. Jeg vurderer egentlig om jeg skulle lagd brød/rundstykke og fryst så jeg kunne hatt til dager som dette. Nå har jeg ikke mer tomater, men det går jo ann å få kjøpt. Ja, jeg tror jeg skal finne en skikkelig god og luftig oppskrift på et brød eller noe lignende og gjøre som jeg sa å fryse det. Om dere vet om noe som er godt til salaten så kom gjerne med tips og råd!

Hva pleier du å ha i salaten og til salaten?

8 kommentarer

Siste innlegg