Se så søte dem er

Jeg skulle overraske bikkja på morran i dag. Jeg fant frem hundeposer og båndet hans uten at han så det. Vi gikk ut i hagen så han fikk gjøre fra seg sånn han pleier og så viste jeg han båndet. Han hoppet opp og ned. Han ble så glad når jeg hintet til at vi skulle på tur, men denne gangen skulle det ikke bli en vanlig rundtur. Vi møtte nemlig på kompisen til Oliver (bikkja) som heter Charlie. Så da gikk vi resten av turen sammen med Charlie og eieren. Det var så koselig og veldig moro for hundene. Som regel har vi bare hilst på dem når de har gått forbi her, men nå fikk Oliver jammen en turkompis også. Ikke nok med det!! Når vi hadde gått runden så fikk vi bli med inn der Charlie bor. Det er jo rett oppi veien her så det varjo veldig hyggelig. Der fikk de leke litt og hilse uten at disse båndene skulle være i veien. Det ble kanskje ikke noe trening i dag som jeg egentlig hadde planer om, men det gjør jo ingenting når man har hatt en så koselig formiddag med hundene og hun som eier Charlie. Vi satt og snakket sammen, mens hundene var litt på fanget og litt på gulvet. Jeg tror Oliver hadde det veldig koselig. Han er ikke vant med så mye leking med andre hunder og liker seg best alene, men allikevel ble det moro for han. Vi var der en liten stund før han kommer bort til meg som et lite barn og ser på meg med dådyrøynene. Matmor, kan vi gå hjem nå? Så jeg tok frem båndet og det var et klart svar på det han spurte om. Det var ganske tydelig at han var klart for å gå hjem for nå ligger han på sofaen og sover allerede. Det er nok godt for han å komme seg litt ut blant andre hunder for han er alt for mye inne!

Nå er han helt utslitt å klarer rett og slett ikke holde seg våken. Men som du ser på bildet over så hadde dem en skikkelig koselig playdate. Det ville vært koselig å fått til flere turer og kanskje de kunne lekt her ute i hagen også. Det ville vært sykt koselig!! De kommer godt over ens og det ser ut som at de kan bli veldig gode venner.

Dem er kjempe søte da!

Men nå kommer nok bikkja til å ligge på sofaen en god stund. Kanskje på tide å komme i form for bikkja også?

Nå har han alltid vært en rar bikkja og har likt å være mest for seg selv eller på fanget til noen og få kos. Han har egentlig aldri lekt med hundeleker og han er livredd for tennisballer. Det er vel bare sånn han er, han sin personlighet. Selvom jeg syns han kan være enda mer sosial så gikk det veldig bra i dag. Jeg tror også han har lyst til å møte Charlie igjen. Han var litt skeptisk når vi gikk inn i “feil hus”, men etterhvert så ble han tryggere. Han fikk hilse på ikke bare ei dame, men to. Det syns han var kjempe gøy. Han blir mer gira for mennesker enn hunder. Så når han ble satt på gulvet for å leke med Charlie så varte det ikke så lenge før han var foran meg og ville hjem. Men en tur og playdate? Jeg syns han burde være fornøyd! Nå skal han tydeligvis sove resten av dagen så får jeg gjøre meg klar for dagens tur. Jeg gleder meg skikkelig mye!!

4 kommentarer

Siste innlegg