Når man gjør det selv

Da er det ikke lenge igjen før jeg og gubben skal en liten tur bort på fyllinga og tømme hengern. Enda mindre skrot som tar plass både ute og inne. Hver gang noe som tar plass eller bare ligger å flyter forsvinner så blir jeg faktisk veldig glad. Jeg kjenner at jo ryddigere og mye systematisk det blir jo bedre føler jeg meg. Vanlig rot som f.eks klesvask og oppvask går greit, men når ting begynner å stå midt på gulvet eller blir slengt rundt i hagen så er det ikke like ålreit. I dag fikk jeg ryddet litt i alle pottene som står rundt med planter bl.a i vinduet. Nå går det faktisk ann å komme frem også. Gubben hadde jo bare slengt alt foran og vis jeg skulle vanne plantene i vinduet ved verandadøra så måtte balansere og krabbe over masse annet. Jeg er sååå ferdig med å ha rot og skrot rundt i huset. Og vis man vil ha noe gjort så gjør man det før det går én på nervene. Hvorfor skal andre rydde opp eller gjøre noe med det når det er én selv som vil ha det gjort? Da er det bare å brette opp armene og gjøre det.

Før var det veldig enkelt å si at gubben skulle gjøre ditt og datt, men nå har jeg faktisk tatt meg selv i det og gjør ganske mye selv. Om jeg vil komme i form så hjelper det ikke å trene 1-2t om dagen og ligge på sofaen resten av dagen. Nei, det er ikke sånn det fungerer. Noe må man da få til selv og etter at jeg begynte å ta tak i livet mitt så har jeg orket å gjøre mye mer. Jeg kan jo ta et eksempel for var her med paprikaplantene. Det var jo en god del og jeg kjente at jeg ble litt sliten av å stå bøyd og plante om disse plantene. Det kom plutselig en stemme inni hodet mitt som sier kan du ikke spørre gubben? Han hjelper deg! Og jeg kjente det fristet, men så tok jeg å bet i det sure eplet og tenkte nei, dette klarer du uten han sin hjelp! Jeg kan jo innrømme at vis dette hadde vært i fjord høst så hadde jeg spurt han. Jeg er veldig stolt av meg selv. Det er sånne småting hele tiden som jeg gjør som jeg ikke hadde gjort før. Det er godt å se at man kan forandre seg for jeg trengte det! Nå er jeg i mye bedre form og det kan jeg si at er kun på grunn av meg selv.

Dere ønsket dere flere bilder av meg på bloggen så da skal dere få det. Takk for mange flotte kommentarer.

4 kommentarer

Siste innlegg