Klart til neste år

Nå er jeg skikkelig sliten og har vondt under føttene. Jeg og gubben har nemlig fått gjort en god del i dag. Dagen er jo ikke ferdig enda, men føttene mine er det. Så nå sitter jeg og bikkja inne i uteplassen og koser oss under teppet. Han har nemlig vært ute i noen timer sammen med meg og gubben. Da er det godt å kunne slappe av litt og få i seg litt varme igjen.

Dette har jeg gjort
Jeg fikk funnet noen sokkepar og kastet sokkene som er slitte og som jeg vet ikke har noen venn. Resten får en ny sjanse for jeg vet at det fortsatt ligger noen i vaska ennå. Etter det så fant jeg ut at klærne orker jeg ikke gå igjennom i dag. Jeg tok heller med meg gubben som hadde sagt han kunne hjelpe til i drivhuset i dag. Vi har fått gjort utrolig masse og jeg ble veldig fornøy. Nå gleder jeg meg bare til neste gang vi kan begynne å ha planter ute i drivhuset. Vi ble enige om å ha druer(som alt står der), gulrøtter, paprika, agurk og salat. Det er en pallekarm vi ikke helt vet hva vi skal oppi enda, men det kan jo hende vi finner noe spennende på plantasjen f.eks og da er det jo greit å ha litt ekstra plass i drivhuset. Akkurat nå ser det sånn ut.

Nå kan jeg si at det står ganske klart til neste år. Jeg håper høsten går litt fort så vi kan bruke tid og energi på dette igjen. Det har vært en utrolig spennende og morsom sommer. Vi har prøvd så mye nytt og fått masse til å vokse. Vi har fått tomater, agurker, gressløk, salat, sukkererter og rødløk. Jeg har store planer for neste år. Det kribler i magen og jeg klarer nesten ikke vente. Inni meg står jeg bare å hopper opp og ned. Jeg er så gira og klar for å sette i gang med et nytt år og nye planter, men først kommer vinteren. Denne vinteren kommer til å være et mareritt. Jeg kommer til å gå rundt og vente, pine meg selv med at tiden ikek går fort nok. Åhh… jeg har så mange planer!! Men jeg får vel bare vente som alle andre og finne på noe annet å gjøre. Det er 4 måneder før jeg kan begynne å så noe mer. Og et halvt år til vi kanskje kan begynne å putte ting i drivhuset og kjøpe inn ting og tang. Jaja, tålmodighet har jeg jo egentlig så det skal nok gå bra. Dessuten har jeg jo mye inne som må passes på. Heldigvis! Men det er godt å ha det ferdig til neste år da. I år har vi jo måttet flytte så mye på ting og tang og vi har hentet drivhus og kjøpt masse forskjellig. Nei, neste år skal bli mye mer system i sakene. Følg bloggen min om du syns det høres spennende ut og vil få med deg alt som skjer neste sommer. Det kommer til å bli et eventyr!

8 kommentarer

Siste innlegg