Sminke for alle penga

Jeg har jo sagt at jeg skulle lage et innlegg om min sminke. Jeg har en del sminke, men ejg bruker det jo nesten aldri. Det er ofte at jeg har ryddet i skuffene mine og ha måtte kaste ting fordi det har blitt så gammelt og ubrukelig. Det eneste jeg bruker er eyebrowliner og mascara vis jeg skal pynte meg. Jeg syns det er kjempe gøy med sminke, men øynene mine sier noe annet. Det svir, klør og de renner i verste fall. Det er så klart ikke alltid det er så ille, men går jeg ut med masse sminke så er det garantert ødelagt etter 15 minutter. Derfor har jeg som regel med meg noe sminke sånn at jeg kan fikse på det. Det er jo en av grunnene til at jeg ikke bruker noe særlig sminke. Neste grunn er jo fordi det tar mye av min tid og det er noe jeg ikke gidder å bruke min tid på vis jeg bare er hjemme eller skal kun på en gåtur/i butikken. Nei, vis jeg skal bruke sminke så må jeg enten på bursdag, byen, Oslotur eller photoshoot. Ellers så sminker jeg meg så å si aldri. Det kommer jo så klart noen dager hvor jeg bare sminker meg for moro skyld og tar noen bilder. Dette har ikke skjedd på en GOD stund og det går jo forsåvidt under photoshoot. Grunnen til at jeg har lagt sminke på hylla er fordi jeg vil fokusere på min helse og ikke mitt utseende. Dessuten liker jeg annsiktet mitt akkurat sånn som det er. Jeg trenger ikke sminke for å se pen ut, men jeg har det mer som en hobby. Men siden jeg har lovet dere et innlegg om sminken min så skal dere så klart få se den. Det som ligger i skuffen min ser dere på bildet under. Det er øyenskygger, highlight, rough, foundation osv.

Min lille roteskuff kaller jeg det da. Jeg har så mye (til å ikke bruke noe særlig sminke). Nå kommer sikkert mange til å tenke herregud, har hun ikke mer enn det!? Nei, jeg har ikke det. Vel, jeg har en del eyelinere og sånt da. Det ligger ikke i skuffen for det har jeg i et eget glass eller hva jeg nå skal kalle det. Jeg syns de glassene er så utrolig søte. Jeg elsker jo litt gothic style så disse passet jo perfekt til meg. Jeg lette en stund før jeg fant noe jeg virkelig likte. Som du ser på bildet så har dem sommerfuglmønster. Disse er kjøpt på wish og jeg er utrolig fornøyd med både the look & the price.

Og når jeg først hadde kjøpt en og faktisk sett hvor fin den var så måtte jeg jo kjøpe 2 til. Den ene er for øyeblikket tom, men den andre bruker jeg til sminkekostene mine. Sminkekostene er forresten også kjøpt på wish og de ser du bilde av under her. I love them! De er rett og slett helt perfekte til meg. At jeg ikke har kommet over noe slikt før er bare helt utrolig, men nå har jeg dem hvertfall og syns dem er veldig gode å bruke.

Men dere lurer sikkert på hva jeg bruker og hva mine favoritter er. Så derfor skal jeg legge ved bilder og forklare nettopp det for dere nå.

Øverst til venstre er da foundation som jeg liker veldig godt. Det er vel egentlig ikke så mye å si om den.

Øverst i midten er det øyebrynene mine. Det er da den jeg bruker aller mest. Den er fra wish av alle steder. Det var egentlig bare fordi jeg ville prøve og se hvordan det var å bruke den.

Øverst til høyre er en highlighter som jeg så vidt har testet. Den fungerte egentlig ganske bra. Dette er også fra wish av samme grunn. Man må jo teste ut litt forskjellig og wish er jo ganske billig.

I midten nederst er jo da et blush palette. Dette har jeg brukt en god del og jeg elsker hvor gjevnt og fint det blir.

Fra venstre:
Eye liner med en ende til å tegne med og andre til å stemple stjerner. Dere vil kanskje tro at dette ikke er noe jeg bruker så mye, men der tar dere feil. Stjerne stempelet er faktiak blitt brukt en god del.

Så har vi favoritt mascaraen min.

Brun eyeliner jeg bruker til brynene.

Og helt til slutt har vi en grå eye liner som jeg syns blir mye penere enn svart. Særlig under øynene blir den veldig fin.

Ja, det var alt jeg hadde av sminke og hva jeg bruker. Har dere noen spørsmål så fyr løs.

Hva syntes du om dette innlegget?
fikk du svar på det du lurte på ang. sminken min?

9 kommentarer

Siste innlegg