Stolt av meg selv

Wow! Jeg må få lov til å skryte litt av meg selv i dag. Jeg gjør fremskitt hver eneste dag, men akkurat i dag la jeg merke til det. For nå har jeg nettopp blitt ferdig med 1t og 15min trening. Selvom det ikke er like lenge som det jeg trente før så er det mer enn nok. Det vil da si 30min med oppvarming og 45min med hard trening. Jeg kjenner jo at jeg er mye bedre i forhold til helsen, men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle forbedre meg så sinnsykt mye i løpet av 1 måned. Sannheten er at jeg så vidt klarte den squats og nå bruker jeg 2kg i tillegg til vanlig. Bare for å prøve så holdte jeg 2x2kg manualer i tillegg til 2kg. Det vil da si at jeg holdt 6kg totalt. Da jeg begynte å trene så slet jeg skikkelig med å gjøre 5 squats uten noe ekstra vekter. Nå tok jeg 10 squats med 6kg. Vis ikke det er forbedring så vet ikke jeg. Nå er jeg utrolig stolt av meg selv. Jeg ble så glad og sjokert over hva kroppen min nå klarer at jeg nesten begynte å gråte. Og når jeg begynte å trene så hadde jeg manualer med 1kg. Jeg trappet opp for en stund siden til 1.5kg, men i dag prøvde jeg manualene på 2kg. Når jeg klarte det kom mestringsfølelsen tilbake og jeg ble veldig glad. Jeg har trent beinhardt for å komme dit jeg er i dag. Jeg er så fornøyd med meg selv. Jeg kommer til å fortsette med manualene på 1.5kg en stund til, men jeg tenkte å bruke manualene på 2kg til en øvelse hver dag. Så klart må jeg trene hardt og være skikkelig varm (godt ute i treningsøkten) før jeg skal bruke 2 kg. Helt ærlig så hadde jeg aldri trodd at jeg ville komme hit jeg er i dag. Jeg blir så glad av å ha klart dette helt på egenhånd. Den følelsen jeg nå sitter med er helt fantastisk og jeg håper jeg aldri mister den. Det er så godt å kunne være den jeg egentlig var ment til å være.

Hvor mye veier jeg?
Jeg aner ikke hvor mye jeg veier og grunnen til det er fordi jeg vil vente til bursdagen min. Jeg kan faktisk ikke tenke meg en bedre bursdagsgave fra meg selv enn å se om/hvor mye jeg har gått ned siden sist. Siste gangen jeg veide meg så viste vekta 95.3kg. Det er 11.5kg mindre enn da jeg startet. Vis vekta er på det samme så er det helt greit for meg. Alt jeg ønsker meg er en kropp som fungerer. Utseendet er jo ikke alt. Den følelsen jeg har nå betyr mye mer for meg enn en slank kropp. Men vis du vil vite hvor mye jeg veier så må du følge med 20. November for da skal jeg veie meg igjen. Det er jo litt spennende da.

Frem til da blir det trening og kosthold som gjelder mandag til fredag. Helgen blir det gåturer og kosemat + godteri. Det som var hele livet mitt før er skyvd ut av livet mitt. Jeg savner det ikke engang! Jeg føler meg som en helt ny person. Jeg er klar for hva det enn måtte være.

I love the new me, it’s a better me!

Jeg er herre over min egen kropp igjen og det føles så deilig! I love it! Jeg føler at ingenting kan overgå denne følelsen jeg sitter igjen med nå etter å ha endret livet mitt til det bedre. Nå sitter det sikkert noen mammaer der ute og tenker seriøst! Det å bli mamma overgår alt. Men jeg er ikke mamma så jeg vet jo ikke bedre. Jeg er hvertfall utrolig lykkelig for dette har vært en lang reise og det vet jo dere så har fulgt med på bloggen min en god stund nå.

Hva er det beste du har følt?

4 kommentarer
    1. Kan hende det ikke er så stor forskjell på vekta til slutt, fordi du har bygd muskler. Blir uansett spennende å se!
      Da jeg farget hele håret turkis for første gang, så ble jeg så glad at jeg begynte å gråte. ^^

    2. nei det er sant. kjenner jeg har sykt harde muskler i magen. men da vil det hvertfall komme før og etterbilder ^_^

      aw ja når jeg farget det lilla så ble jeg kjempeglad også. endelig fikk jeg en stterk farge til å synes. men kan ikke måle seg med denne følelsen hihi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg