Billig, men godt

Det er jo ikke noe flaut å si at man har dårlig råd ellef faktisk kjøper first price for å spare penger til noe annet. I våres tilfelle ble det first price nå fordi vi sliter økonomisk. Det kan jo skje hvem som helst. Så skjedde det med oss og vi har vært i slike perioder flere ganger før, men vi klarer å komme oss igjennom det hver gang, heldigvis. Vi er jo ganske heldige at vi klarer å holde oss på riktig side av den fattig/kriselinja.

Når vi ikke er i den perioden så har vi jo nok penger til det vi ønsker. Så jeg setter pris på hver dag jeg slipper å telle hver krone jeg bruker i butikken. I dag ble det sånn. Jeg gikk med kalkulator og regnet meg frem til hvor mye jeg handlet for. Det burde ikke være sånn, men med en fast inntekt så blir det sånn av og til. Derfor håper jeg på en jobb så vi slipper å sitte med den følelsen hver gang vi har lyst til å kose oss eller har lyst til å komme oss litt ut. Det er ikke ofte vi har råd til å dra på kino f.eks. det er jo bare flaks at vi har fått en skikkelig ferie. Når vi velger en ferie/tur så velger vi bort noe annet. Oppussing er jo en ting som tar mye penger og det vi håpet på å gjøre i år har vi ikke fått gjort. Det er jo ikke lett å være ung i dette samfunnet her. Vi får det til å gå rundt, men penger burde ikke være et problem eller grunnen til at mange gir opp og går fra hverandre. Vi gjør så godt vi kan, men det er et slit i slike perioder!

Dette ble middagen i dag (+wienerpølser).

Nå blir det å slappe av etter en tur i butikken og middag. Tven står på og jeg føler at det er på tide å slappe av på kvelden.

First price har mye god og billig mat så det er ikke noe problem å leve på mye sånt. Vi prøver å handle på tilbud og kan ikke kjøpe så mye rent kjøtt, spise ute eller noe sånt.

Men hva skal man gjøre nå Norge er et dyrt land å leve i og ting bare blir verre og verre…? Jeg har ikke ord på dette som skjer rundt i Norge nå. Stortinget er ikke det det engang var det er alt jeg har å si om det!

6 kommentarer
    1. Synes Baconsnacks fra First Price er ganske godt. Tror det er mest mel med påmalte striper, men har uansett lyst på det hele tiden!
      Dere er flinke som passer på når dere har lite. Ikke alle som klarer det! Viljestyrke, og litt fornuft på toppen.

    2. Så bra innlegg! First Price skal en ikke kimse av nei! Når vi bodde 6 stk sammen, så var First Price hverdags for oss, også nå. Og det var IKKE for dårlig råd, men pga. en del av produktene er hva vi likte best! Eneste er de lompene som kan klebe og brekke om fryst. Men Taco lompene for eksempel. er de beste syntes jeg! Skinka også! Viktig å være fornuftig, og ja selv om jeg ikke må, så kjøper jeg også mat til halv pris som jeg kan fryse. Jeg syntes dere er superflinke! God helg fine du 🙂

    3. tusen takk for at du delte din historie om dette temaet. jeg er helt enig. selvom man ikke må så er det mye first price som smaker bedre. og ja, tacolompene er gode men de er litt små for gubben sin del. tusen takk for koselig kommentar. ønsker deg en super helg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg