Jeg ser rødt!

Jeg var ute med hunden i stad og tenkte at jeg skulle ta en tur i drivhuset. Nå har vi jo nettopp høstet det som var igjen der, men så er det jo disse tomatene da. Jeg har satt den inn i drivhuset nå sånn at de ikke blir ødelagt og kan modne i fred og ro. Flere har sagt på facebook at jeg kan ta de med inn om dem er litt gul/oransje, men jeg har lyst til å se hvor lenge de faktisk kan henge der. Så lenge det ikke er minusgrader så skal de få lov til å være der ute i drivhuset. De modner kanskje ikke så fort, men de henger hvertfall i fred der inne. Men som sagt så var jeg inne i drivhuset for å sjekke disse tomatene og det er jo ganske mange tomater til sammen. Allikevel er det én tomat som skiller seg spesielt ut og det er såklart den tomaten jeg har lagt ut bilde av før. Det syntes ikke så godt på de bildene jeg alt har lagt ut så jeg tenkte at nå var en perfekt mulighet til å legge ut nye bilder. Det har jo gått litt hid og nå har den også fått litt mer farge. Det er så spennende. De har faktisk kommet ganske langt. Hvem som blir modne og ikke er jeg enda ikke sikkert på, men denne på bildet under her er jeg nesten helt sikker på at kommer til å bli helt moden. Det er dessuten mye varmere og det blåser ikke i drivhuset så dette går nok mye bedre nå som de får det lunere.

Noe jeg kan si helt sikkert er at det ikke kommer til å komme noen flere tomater enn de som er her nå, men som jeg har sagt før så vil det bli mye bedre neste år. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre og hva jeg må passe på. Vis jeg gjør dette riktig neste år som kommer vi til å ha mer enn nok grønnsaker hvertfall. Jeg har sett mange som legger ut bilder på en gruppe på facebook hvor de høster inn masse godt. Når jeg ser disse bildene så tenker jeg bare dette skal bli meg til neste år. Hvem vil vel ikke ha masse frukt og grønnsaker i hagen som er hjemmedyrket? Vi har jo fått mye av agurk og tomatplantene. Vi har også fått noen små chili, men forhåpentligvis vil neste år bli minst dobbelt så bra som årets sommer. Da tenker jeg IKKE på varmen for det var varmt nok og litt til. Nei, jeg tenker så klart på mengden av grønnsaker vi får fra plantene. Neste år blir det forhåpentligvia paprika og kanskje druer. Jeg håper det blir melon også. Det hadde vært veldig moro å prøvd seg på gulrøtter og rødløk igjen. I år ble det ikke noe av gulrøttene og rødløken var veldig små. Bare vi har nok plass så skal vi hvertfall ha mye forskjellig så får vi se hvordan det går. Drivhuset skal hvertfall fylles med mye godt. Så har vi jo en del plass i hagen til mye annet godt.

Hvor mange tomater tror du blir modne før minusgradene kommer?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg