Så vakker den er

Fy søren! Den ene planten jeg fikk av tante har begynt å blomstre skikkelig. De blomstene er jo bare så nydelige også. Når jeg har sett planter som bare har blader så har ikke jeg tenkt på at de faktisk kan få blomster, men de overrasker meg hele tiden. Jeg lærer noe nytt hver dag, også om blomster/planter tydeligvis. Det er jo spennende og gøy å lære om nye planter og blomster. Plutselig finner jeg en helt ny blomst som jeg har lyst til å ha enten i hagen eller inne. Jeg har jo hatt og har mye forskjellige planter og blomster. Det er jo kjempe moro å se hvordan de vokser og utvikler seg. Det som er gøy er å se hvor mange og hvor ofte en plante får blomster. Det er jo også veldig spennende å se hvor store dem blir og hvor lenge vi klarer å holde liv i plantene. De aller fleste har holdt seg hittil, men det er jo klart at noen er ikke like heldige. Dette handler jo mye om hvordan planten skal stelles og at jeg ikke har hatt denne informasjonen eller fått feil informasjon i butikken. Dette er jo veldig kjedelig når man har betalt for planten og ønsker/håper å holde liv i den i en god stund. Forhåpentligvis vil disse store plantene trives der de står.

De var litt vanskelig å ta bilde av blomstene siden bladene er såpass tette, men jeg fikk tatt et bilde til slutt og det ble veldig fint. Bare se her.

Jeg har faktisk aldri sett slike blomster før. De er jo utrolig flotte! Den nydelige farger som bare stråler. De er velsig lette å få øye på selvom bladene er ganake atore og veldig mange. Jeg likte denne planten utrolig godt. Den var perfekt i stua. Det er jo ganske mange blomster og planter her nå, men det er faktisk veldig fint og utrolig koselig å ha det her. Jeg elsker å ha så mye blomster og planter rundt meg. Det er jo så mye fint å se på. Man blir aldri lei av å se på blomstene fordi dem forandrer seg og får/mister blomster hele tiden. Det er jo bare så gøy! Nei, et liv uten blomster er ikke et liv for meg! Jeg elsker blomster og alt det er å gjøre med dem.

Akkurat nå består livet mitt av: familie, venner, samboer, hund, bloggen, fotografering, planter, trening og helse,  husarbeid og matlaging. Det tar jo all den tiden i døgnet jeg er våken. Jeg sitter veldig sjeldent å stirrer ut i rommet og kjeder meg. Det er alltid noe å finne på. Jeg har lagd meg en rutine og trives med det, men en jobb ville jo aå klart vært en da bedre. Så derfor tenkte jeg å kikke litt rundt på nettet etter jobber akkurat nå.

Hva syns du om blomseten?
Har du sett sånn før?
Vet du hva den heter?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg