Da blir det tur

Jippi! Da blir det en tur på fjellet i dag da. Være er fint og jeg er klar for en skikkelig fin gåtur. Jeg kommer nok til å ta med kameraet, men hvor mange bilder det blir med det er en annen sak. Kameraet er ganske tungt så vi får se hva som skjer. Mobilen min tar jo fine bilder den også, men det er ikke noe flink på zoom. Nei, jeg må nok ha med kameraet!! Det blir så koselig. Jeg elsker jo å være med på fjellet sammen med mamma. Jeg blir aldri for gammel til å være med på familietur, men hvem blir vel det? NÅ gleder jeg meg som en liten unge, men det er fortsatt en stund til før jeg blir hentet så da kan jeg jo gjøre litt annet først. Det første jeg skal gjøre er å spise frokost med gubben som har fri i dag. Han skal holde på ute i dag så det er kanskje like greit å ha noe å gjøre. Gubben min er en skikkelig handyman som rett og slett MÅ ha noe å gjøre hele tiden. Det blir ikke mye tid til avslapping før kvelden for han snekrer, skrur og gud vet hva. Jeg syns det bare er bra at han har noe å gjøre, men av og til hadde det jo vært fint med en date der vi kunne gått ut eller funnet på noe avslappende og koselig sammen. Vel, sånn er nå livet mitt og jeg ville ikke endret på noe av det! Han er den han er og i dag har han hele dagen på å gjøre hva han vil. Verken jobb eller meg så i dag får han nok gjort mye.

Dit vi skal så har dem nettopp ordnet en turvei rundt vannet og jeg gleder meg skikkelig til å se hvordan det har blitt. Det å kunne gå i naturen og se alt det flotte der er jo bare koselig. Jeg har jo vært der mange ganger før og det er mange flotte minner, men samtidig er det som å være der for aller første gang. Det er så vakkert der og utsikten mot vannet og alle fjellene er helt magisk. Nå skal vi kose oss skikkelig på tur. Dette er jo en tur jeg har ønsket å gå en god stund nå. Vi har vært der oppe og sett på det, men da har ikke stien vært ferdig. Nå er den det så dette blir spennende. Første gangen på en ny tursti!

Siden jeg skal være borte en stund så blir det jo ikke fult så mye blogging som dagene før. Jeg liker ikke sitte å taste på mobilen når jeg er sammen med andre mennesker og et blogginnlegg tar jo en god del tid. Det er stor forskjell fra å ta bilde med mobilen til å sitte dypt konsentrert å taste på mobilen. Jeg klarer aldri å få med meg hva andre sier når jeg skriver og vis noen snakker til meg så klarer jeg ikke konsentrere meg om skrivingen. Og derfor gjør jeg mesteparten av bloggingen hjemme. Klart det er jo noen unntak, men det er som regel alltid stille rundt meg. Om jeg prøver å blogge og det plutselig begynner å bråke så slår jeg av mobilen for da vet jeg at jeg ikke får konsentrert meg. Dessuten er jo de beste innleggene skrevet når det har vært stille rundt meg. Med andre ord så må dere vente med å se bilder fra turen til jeg kommer hjem igjen. Smør dere med tålmodighet så går det nok ikke lang tid før jeg kommer med et innlegg med bilder.

Men nå får jeg komme meg ut av senga og ned til gubben. Jeg begynner å bli skikkelig sulten.

Når du skriver et blogginnlegg eller en sms, må du ha det stille rundt deg?

Jeg klarer hvertfall ikke å konsentrere meg når andre snakker til meg eller tven står på. Vis tven står på og jeg sitter i mobilen så blir jeg noen ganger så fokusert på tven at jeg glemmer samtalen. Derfor skrur jeg av tven eller går i et annet rom for å klare å få med meg hva den andre sier. Men jeg hater generelt å snakke i mobilen. Kommer det en lyd ved siden av meg så hører jeg ikke et ord fra den personen som ringer. Lurer på hva det kommer av…

4 kommentarer
    1. Ha en riktig fin tur :-)) Liker å ha det noenlunde stille rundt meg når jeg skriver innlegg i alle fall :-)) Liker å kunne velge «bråket» selv akkurat da :-))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg