Dette var utrolig godt!

I dag har tiden gått så fort. I det ene øyeblikket var klokka 4 og så vipps så var klokka 6. Sprøtt det der med tiden altså. Med en gang man begynner å gjøre noe så går tiden så ufatterlig fort. Det er ikke lenge før det er tvtid igjen. Nå har jo mye tid gått bort til å lage middag til gubben og sett han renske reker for meg. Han liker ikke reker så da fikk han pasta med bønner, mais og pizzasaus. Det ble borte så det må jo ha vært godt. Han skulle egentlig hatt sommerkotletter, men de hadde ligget 2 dager i kjøleskapet og luktet veldig rart så da tok vi ikke sjansen på de. Kjedelig å bli dårlig av maten. Men vi koste oss skikkelig begge to og det var veldig godt med reker. De fattige har det godt. Nå har disse rekene ligget et par måneder i frysern da og den gangenhadde vi råd til litt kosemat. Jeg liker å spare sånt som reker til sånne stunder som nå hvor vi ikke har så mye penger. Da kan vi kose oss (i dette tilfelle meg) selvom det er lite penger til mat. For vis man gjør sånt som dette så blir det ikke fult så tungt å gå igjennom slike perioder. Jeg kan jo egentlig ikke si vi er fattige for vi har tak over hodet, vi holder oss varme og har mat i skapene. Litt tøft er det i perioder, men vi kan ikke klage. Det går rundt med økonomien selvom det noen ganger går trillrundt for gubben der han står med det meste av utgifter alene. Jeg er veldig stolt av han og syns det er veldig tøft at han klarer dette. Forhåpentligvis blir det bedre. Jeg har sendt en mail til en cafe i Vikersund om jobb og jeg ser hver dag om det finnes noen jobber der ute for meg. Jeg sjekker finn, nav, senterets hjemmesider og facebook hver mandag-fredag. En dag må det vel være min tur til å få en jobb?

Dagens middag

Det var utrolig godt og jeg ble veldig mett så da er vel alt greit. Jeg syns det var bedre å få litt reker på hver skive enn å lage et skikkelig rekesmørbrød og kanskje ikke bli mett. Trenger jo ikke bruke så mye til lille meg.

Nå tenkte jeg å ta en liten pause på sofaen. Jeg har brukt tiden etter middag til å sortere skittentøy og satt på en vask. Akkurat nå ligger favoritt hettejakka mi i maskinen. Jeg savner den etter 2 uker i skittentøykurven. Den er god å ha når jeg skal ut å lufte bikkja (noe jeg ikke har hatt på en stund). Nå har jeg andre klær jeg kan bruke, men ikke noe som er like godt å ha på som den.

I dag har jeg og hunden vært mye ut for sola har vært her og varmet. Bikkja elsker å være ute og koser seg skikkelig i gresset. Nå har vi jo fått helt grønn plen så nå har han det kjempe gøy med å rulle seg rundt i gresset og løpe rundt. Han trives like mye på gresset i hagen som han gjør på tur og det sier mye. Akkurat nå slapper han av i sofaen sammen med meg. Han er skikkelig kosegris og klarer så vidt å være alene i 1 minutt. Han elsker oppmerksomhet og kos, men han liker også å lukte på blomster. Jepp, vi har en ferdinan. Han er akkurat som matmor. Vel, han er et sjarmteoll og det kan jeg ikke si at jeg er. Alle som møter bikkja våres sier at dem skulle ønske dem kunne ta han med seg hjem, men han kommer aldri til å forlate dette huset med mindre det skjer noe med han (noe jeg absolutt ikke har lyst til å tenke på selvom den tanken kommer i hodet mitt hele tiden). Man får nyte den tiden man har med dyra for plutselig kan det bli veldig stille. Derfor er hunden våres verdens største kosegutt og veldig bortskjemt! Han er matmor sin lille hjerteknuser rett og slett!

4 kommentarer

Siste innlegg