Dette er min mening

I dag startet dagen veldig tidlig, men jeg klarte ikke gå å legge meg igjen. Så da blir det å finne på et eller annet for å holde seg våken. Nå må jeg hvertfall få satt på en vask. Jeg får aldri surra meg til det, men nå er det på tide! I tillegg tenkte jeg å gå igjennom klærne mine for jeg se det er noe som kan kastes igjen. Jeg skulle egentlig ha vært å kjøpt noen nye joggebukser og singletter, men uten penger så blir det litt vanskelig. Sokker har jeg hvertfall mer enn nok av. Jeg fikk en hel pose full av tante her om dagen så da slipper jeg å kjøpe det. Blir det for ille så får jeg rulle meg inn i pledd og legge meg under dyna i vinter. Nei, det skal nok gå bra. Jeg har jo fortsatt litt klær igjen. Jeg hadde faktisk hatt nok klær om jeg hadde kvittet meg med halvparten. Hva slags klær jeg har er jo en helt annen sak. Jeg har mye klær som passer ril sommerbruk, men når vintern kommer så blir det ofte litt småkaldt. Er det noe jeg ønsker meg aå er det joggebukser. Det er det eneste jeg går i om vintern. Ja, utenom treningstightsen når jeg skal trene da. Det hadde også vært fint med et par hettejakker, men vi får se hva som skjer og hva jeg klarer å skaffe meg før vintern. Cubus/H&M/Lindex/Kappahl er ikke så billige lengre som de var før. Merket på joggebuksene eller klær generelt blåser jeg egentlig i. Jeg kjøper det som er billig og godt å gå i. Hvorfor skal alle bruke mer på klær enn de må? Jeg har aldri foratått den biten der. Enten det er fra Cubus eller Gina er jo samme søren! Det finnes andre ting som er viktigere å bruke penger på. Og hva skjer med folk som sparer opp til en veske til flere tusen barr fordi det er et spesielt merke? Så går dem med denne veska som om det skulle vært en diamant på størrelse med en fotball. Den veska du går med er ikke noe annet enn en helt vanlig veske. TA DEG SAMMEN! Det ser jo så dust ut å være stolt av en veske. Hallo liksom! En ting er at man lever et luxus liv og brenner for fashion, men når du går i klær fra cubus og en veske til flere tusen så vet man som regel hva som skjer. Du vil være populær og tror det er kult med en dyr veske. Jeg skjønner at slike ting kan være vanakelig å unngå i en verden der ting betyr mer enn personlighet, men dette blir for dumt for meg. Føler du deg truffet så javel, dette er min blogg og min mening. Om du ikke tåler det så er du innom feil blogg!

Sånn at dette er helt klart
Jeg sier ikke at VIS du har råd så skal du ikke få bruke pengene dine på en dyr veske. Poenget mitt er at folk legger liata så høyt at mange “må” spare opp til den veska forsi den liksom skal være nøkkelen til kulhet. Nei, det blir for dumt. Jeg syns man skal shoppe etter lommeboka, kunne gå med det selvom det ikke er dyrt og kunne bli akseptert for det!

Er du enig/uenig?
Fortell meg hva du mener om denne saken og evt. hvordan dette påvirker deg og ditt liv.

6 kommentarer
    1. Må innrømme at jeg har begynt å unngå de butikkene du nevnte, med unntak av Lindex. Det skyldes at de billigste butikkene selger klær som jeg rett og slett ikke får på meg. Jeg bruker størrelse 38 i bukser, men selv om jeg prøver på 44 på H&M, så får jeg den fremdeles ikke over hoftene. Brystkassa og puppene mine er også for store for de billigste klærne.
      Er rett og slett nødt til å gå opp i pris fordi jeg ikke vil gå med rumpa bar.
      Det verste er at jeg er generelt en veldig liten person. Kjøper sko, hansker, og luer i barneavdelingen, og er på høyde med Avril Lavigne, men sliter likevel med at jeg er for stor.
      Ønsker meg en mer kvalitetsorientert klesindustri til jul! Uten at det blir for dyrt selvsagt, er jo ikke rik heller.
      Artig å få en dyr veske i bursdagsgave eller lignende, men å spare opp flere tusen over lang tid er litt spesielt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg