Som tiden flyr

Seriøst? Jeg våkna kl.04.00 og tenkte at i dag skal jeg få gjort masse. Hva skjer? Kl. 07.00 sovner jeg og sover et par timer. Jeg har ikke fått gjort noe som helst i dag. Nå er jeg skikkelig trøtt og sliten fordi jeg sovna de 2 timene ekstra. Jeg blir helt ødelagt om jeg gå å legger meg etter å ha stått opp/våkna, men jeg må jo få gjort noe i dag. Først tror jeg at jeg skal skrive en liste over hva som må gjøres så kan jeg krysse av etterhvert. Målet i dag er å bli ferdig med ett rom. Hvordan det går får dere høre om senere i dag. Jeg bare tenker på soverommet og å få det fint der, men som mamma sa til meg så er det bedre å ta alle småtingene før jeg begynner på et nytt rom. Jeg er helt enig. Det er småting over alt som skulle vært ryddet bort. Når det blir borte så vil det jo se bedre ut, men ingenting kan bli verre enn sånn det var før jeg startet å rydde. Never again for når har jeg bestemt meg for å holde det ryddig. Det blir å tørke støv en dag i uka, rydde hver dag, ette på oppvaskmaskinen når den er full osv. For ikke å snakke om klesvasken. Det hoper seg opp med en gang så der må jeg gå drastisk til verks snart. Problemet er at vi har ikke en tørketrommel som virker så det er jo de store håndklærne som tar stor plass. Forhåpentligvis blir det mye bedre når soverommet er ryddig, gangen er ryddig og jeg kan tørke klær uten at det står i veien.

Nå blir det veldig mye prat om husarbeid, men det er jo fordi det er det som skjer fremover. Alle er jo ikke like heldige og kan fly rundt som man selv vil. Nei, noen må faktisk holde på en god del hjemme. Jeg har jo så klart flydd en del selv, men det koster penger og det har ikke jeg. Her er det kun penger til regninger, bensin til bilen og mat på bordet. Det er ganske stramt økonomisk budsjett, men av og til blir det sånn. Nå har jo gubben gått igjen operasjon og det tok jo mange måneder. Han har også hatt ferie etter det så da ble det veldig tynn lønningspose denne måneden. Men neste måned blir det forhåpentligvis på pluss igjen. Heldigvis har vi hatt mye mat i skapene så det har ikke vært verre enn at jeg klarer å dekke den biten. Hva som skjer i forhold til bensinpenger ut måneden derimot kan bli spennende. Det pleier som regel å ordne seg, men det er like spennende hver måned. Å være ung og ha hus er ikke lett. Å være 2 voksne hvor den ene jobb er enda vanskeligere. Vi har klart oss så langt, men ting blir bare dyrere og dyrere, mens lønningen står på det samme. Det er jammen ikke lett dette her. Gubben er verdens snilleste, sterkeste og mest økonomiske jeg vet om. Han er eneste grunnen til at dette går bra. Jeg pleide å syns han var veldig egoistisk og jeg skjønte ikke hvorfor han alltid skulle spare, men hadde det ikke vært for at han er den han er så ville ikke jeg bodd her jeg bor. Vi leide i 1 år og så kjøpte vi hus. Det er ikke mange som kan si det på vår alder. Nå har vi bodd her i 4 år  til nyåret og vi er bare 26 år.

Men nå får jeg nesten komme i gang med det jeg skal eller så blir det vel ikke gjort noe i dag heller. Jeg tror jeg skal begynne i gangen og så kan jeg ta stua om jeg orker og har tid. Gangen er jo det første folk ser når dem kommer inn døra og det har vært kaos der lenge nok nå. Så da får jeg bare komme meg opp av sofaen og gå igjennom alt som er igjen i gangen. Men jeg skal love dere at det har blitt 10 ganger bedre enn det var.

Hvordan gjør dere det med husarbeid?
Eier eller leier dere?
Når flyttet dere ut?

8 kommentarer
    1. ja det er jo kjekt da. særlig vis man ikke har verken tid eller ork til det selv. 🙂 så kan personen tjene en slant. jeg tørket støv og støvsugde for bestemoren min da hun levde. fikk 200,-. 🙂

    2. Ja er veldig greit at det er hjelp til sånne ting, alltid deilig med nyvasket hus 🙂 Åh, så snilt av deg, alltid godt å kunne hjelpe til 🙂

    3. Egentlig godt å høre at det finnes flere som har det litt rotete!
      Bor fremdeles hjemme, men vil gjerne flytte ut når jeg kan.
      Synes noe av husarbeidet er litt koselig. Klesvask og rydding synes jeg er gøy. Rydding er moro når man ser en klar forbedring etterpå.
      Moren din har helt rett. Det lønner seg å begynne med de små tingene. De vises kanskje ikke så godt hver for seg, men man merker veldig godt når de er i veien.

    4. ja helt klart. småting overalt gjør at det ser mer rotete ut. når det blir borte blir det enda finere. nå er heldigvis gangen i orden og da skal jeg få ryddet småting i dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg