Taklet det dårlig

Okay, det er alt for tidlig å stå opp nå. Samtidig så er det veldig bortkastet å prøve å sove igjen fordi jeg vet det ikke kommer til å skje. Så da ble det ikke mye søvn i natt, men det får bare være. Det er så klart veldig kjipt å våkne så tidlig, men når det skjer så hjelper det hvertfall ikke å sitte her å klage om det. Så da får jeg heller prøve å gjøre litt. Jeg er jo lys våken så jeg ser ikke noe poeng i å bruke tiden til å ligge i senga.

Dagen i dag
Planer for dagen er jo ikke helt sikkert. Enten så blir det husarbeid og trening (muligens) eller så blir det å hjelpe til med bæring. Vi får se hva mamma og brodern har planlagt. Det blir hvertfall noe å gjøre uansett. Jeg har jo masse beg skal fikse her hjemme. Det blir nok enda en ryddehelg. Jeg og gubben ble hvertfall enige om å sette en av de store potteplantene oppe i trappoppgangen. Der er det nemlig et lite vindu og der får den ganske mye lys og det er mer enn nok plass for de til å vokse seg stor og fin. Den siste planten fra tante vil nok komme enten i gangen nede eller på soverommet. I tillegg har vi snakket om at vi skal ha noe i trappen. Da kom vi frem til at det blir veldig fint med 2 palmer. Den ene er litt størrelse på, men den andre er ganske liten. Jeg fant nemlig ut at disse potteplantene jeg fikk av tante ble litt for store til å ha i trappen. Det ville vært null problem om trappetrinnet hadde vært sånn at det hadde dekt hele det ene hjørnet, men sånn er det ikke. Det er delt i 2. Dette er noe jeg håper vi kan få gjort noe med når vi skal bytte trappa. Større hjørnetrinn hadde vært nydelig. Da kunne man faktisk pyntet opp litt bedre i trappa. Men heldigvis har vi 2 planter som jeg tror blir perfekte til å pynte den trappa vi har. Når det gjelder soverommet så må vi nok kjøpe flere planter. Jeg vil virkelig ha en del planter her oppe. Det ville blitt mer koselig. Kanskje jeg til og med finner noen planter som hjelper på søvn og luften i rommet. Vi får se hvor det er plass og hva planene blir når det kommer til soverommet, men det hadde jo vært fint å freshe opp rommet litt og få både mer lys og farger i rommet. Jeg vet hvertfall at det må ryddes og ordnes før vi kan pynte og tenke på noe som helst annet. Planen er jo å bli ferdig med alt sammen før neste helg. Vi får se hvor mye jeg får gjort i helgen. Det er hvertfall nok å gjøre. Her trenger man ikke sitte å kjede seg for å si det sånn.

Siden jeg ikke engang har kommet meg ut av senga enda så blir det et gammelt bilde jeg tok da jeg var i… Skien? Mamma skulle hente noen duker før vi skulle ta båten til Sverige.  Det var en skikkelig surretur. Det vil jeg nok aldri glemme. Når vi først kom frem til Nordy så hadde vi jo dårlig tid så jeg skulle bare raske med meg noe smågodt. Det svartnet helt for meg og jeg hadde vist dyttet søstern vekk for å komme til smågodte. Det endte opp med å kjøpe smågodt for over 400,-. Ikke spørr hvordan jeg klarte det, men jeg skal aldri handle mens jeg stresser! Det svir for lommeboka. Jeg husker faktisk bare at jeg og søstern løp opover gangene og så husker jeg at jeg og tante snakket om dopapir. That’s it! Alt annet er helt fjernt. Jeg husker så å si ikke noe fra den turen og det bare fordi jeg ble så stressa over å ikke rekke alt. Jeg tenkte hele tiden at jeg hadde jo lovet gubben å kjøpe med det og det… ja, det husker jeg at jeg tenkte for den tanken kom i sandefjord og varte helt til vi var fremme. Det var som å skru på en bryter altså. Det har jo gått noen måneder siden den turen, men jeg kommer nok aldri til å huske noe. Det ble rett og slett helt svart for meg. Jeg vet jeg er elendig under stress, men jeg viste ikke det var så ille. Jeg stresser sjeldent selvom det er korte tidsfrister osv. men akkurat da ble jeg veldig stressa. Never again sier jeg bare!

Har du noen gang opplevd noe lignende?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg