Ikke nå igjen

Dagen i dag begynte veldig tidlig, alt for tidlig spør du meg. Jeg stod på kl. 05.00 og har vært våken siden. Jeg er ikke så slien som jeg har vært de siste dagene, men jeg føler meg allikevel ikke i form. Jeg tror faktisk jeg har blitt forkjølet, men det har jeg jo ikke tid til. I dag blir jeg jo hentet og skal hjelpe til å bære møbler. Så er det noe jeg ikke har tid til så er det sykdom. Så nå har jeg pakket meg under 2 dyner og prøver å holde varmen, mens halsen tetter seg og hosten tar nesten liv av meg. Så lenge jeg kommer meg igjennom denne dagen så skal jeg være fornøyd. Det er så klart kjedelig om jeg må ligge syk IGJEN. Det er ikke lenge siden sist og jeg har ikke tid til det. Heldigvis hadde jeg litt hostesaft igjen så jeg tok litt av den fr jeg la meg. Det er bare så typisk at det skal skje noe sånt som dette nå. Det er vel kanskje på tide å gå med skjerf, lue og votter snart. Det kjennes hvertfall sånn ut på halsen min akkurat nå. Det høres ut som et sagbruk nedi der. Jeg får bare holde meg under dyna til mamma kommer også får jeg prøve å kle meg godt og holde varmen så kanskje det ikke blir alt for ille. Nå har  søstern vært sjuk en stund også så det kan jo være noe som går…

Utenom det at halsen har bestemt seg for å ikke være i form så går det bra. Jeg har ordnet litt i stua. Jeg prøver å holde det ryddig nå som vi har fått det så fint. Selvom hodet mitt tenker på hundre andre ting som må gjøres så er hvertfall ikke stua en av de tingene. Derfor ville det vært veldig fint om jeg ikke hadde blitt sjuk, da kunne jeg heller fått gjort en del. Neida, jeg ligger å fryser under 2 dyner med en hals som lager masse lyder og hoster som en gammel mann med kols. Så sånn er nå min start på onsdagen. Jeg liker å tenke at ting kunne vært verre så jeg er heldig det bare er forkjølelse og ikke noe annet. Det er så klart ikke noe gøy uansett når man blir syk, men jeg skal nok klare å komme meg igjennom dagen på en eller annen måte. Bare jeg husker å ta hostesaft før jeg drar og ta med halspastiller så går det vel greit.

Men akkurat nå skal jeg ta det helt med ro. Du vet du har stått opp alt for tidlig når til og med hunden sovner i senga til tross for min hosting. Han krøyp sammen som en ball da vi kom opp på soverommet og der har han ligget musestille siden. Han koser seg skikkelig når han får stikke av med puta til gubben. Så selvom gubben er på jobb så våkner jeg alltid opp med en ved siden av meg. Det er jo bare koselig det da. Jeg våkner og har alltid en liten hund å kose. For det er jammen ikke ofte jeg finner den hunden under eller ved siden av senga. Nei, han skal alltid kose seg i senga og det gjør ikke meg noe så lenge han ikke har flått på seg!

Men da får jeg prøve å slappe av uten å sovne. Kanskje jeg får tilbake varmen også. Man kan jo alltids håpe. I følge mobilen så er det bare 11°c ute. Det forklarer jo hvorfor det er så ekstremt kaldt inne. Får håpe det kommer litt sol og varmer opp stua i løpet av dagen for jeg vil absolutt ikke sitte i den stua etterpå om det skal være så kaldt som det var i dag. Da bruker jeg heller resten av dagen til å ligge i senga og sove enn å måtte fryse der nede… vis jeg ikke tar med meg dyna ned og kryper under den i sofaen da. Vi får se hvordan temperaturen blir i løpet av dagen, men akkurat nå ser det ikke akkurat lyst ut. Det er heldigvis ganske tidlig ennå. Håper virkelig det blir litt sol i dag. Jeg får krysse fingrene!

Flere som er eller har vært syke i sommer/høst?

8 kommentarer

Siste innlegg