Går det allikevel?

Det er ikke mye som har gått etter planen i dag, men jeg har nå klart å lage middag i det minste. Gubben kom hjem etter en slitsom dag på jobb og har nå gått å lagt seg. Om det er på grunn av at han er helt utslitt eller om det er for å være mest mulig våken til redneck det vet jeg ikke, men han har hvertfall gått opp for å prøve å sove litt. Ute har skyene åpnet seg og regnet spruter ned. Skyene har jo tross alt holdt på vannet i hele sommer så det er vel på tide å slippe litt ned nå. Jeg syns egentlig det er veldig godt å få en god del regn nå. Det har vært så trist med en helt tørr bakke så nå skal jeg jammen ikke klage på regnværet 1 eneste gang. For når regnværet kommer så blomstrer det bare enda mer i hagen og hvem kan vel si nei takk til det? Det er jo bare koselig. Noe som ikke er så gøy er en våt hund i sofaen. Heldigvis har vi masse tepper og jeg ofrer gjerne et teppe til en våt og kald hund så han kan kose seg i sofaen sammen med meg. Nå har han egentlig en egen seng og han har jo vært flink til å bruke den før. Det ville nok heller ikke vært noe problem å få han til å legge seg der, men den er jo helt borte ved tven og jeg sitter jo i sofaen så da er det jo bedre at han ligger på et teppe. Men om vi får byttet ut denne sofaen med en som jeg har lyst på så skal senga til hunden stå ved sofaen og da kan han jo bruke den mye mer. Hunden våres er veldig flink til å tilpasse seg så det ville vel bare tatt 1 uke så hadde han brukt senga si i stedenfor sofaen. Ja, så flink er han! Vi får se om det er noen som gir bort eller selger en sånn sofa billig. Det er jo ikke akkurat lett å finne akkurat den sofaen man ønsker seg på finn, men man kan jo være heldige en gang. For med alle disse møblene som er svarte og hvite så kræsjer det litt med oransj sofa. Dessuten har den blitt veldig stygg i fargen og putene. Nei, en ny sofa ville vært utrolig deilig. Vi får vel holde øye med finn så kanskje det dukker opp. Men akkurat nå har vi jo ikke råd til å hente noe uansett.

Men i morgen sa mamma at hun skulle komme å hente meg sånn at jeg kan hjelpe brodern å bære den skjenken… I really hope this is it! Jeg får vel bare håpe at dette går som det skal og mamma husker å hente meg i morgen. For å få tak i henne er vist ikke like lett alltid. Når hun ikke har sovet i hele natt så er det jo klart at man trenger søvn i løpet av neste dag og det var nettopp det som skjedde i dag. Forhåpentligvis får hun seg litt søvn i natt og er klar for morgendagen. Jeg er hvertfall helt klar for å få det hjem til oss. Om jeg må gjøre noe så er ikke det noe problem og det har jeg jo sagt hele tiden. Problemet er at jeg trodde ikke mamma hadde så mye bensin selv til å drive å kjøre opp og ned og opp og ned. Men da ordner det seg kanskje allikevel da! Yeay! Endelig.

6 kommentarer

Siste innlegg