Fra trening til husarbeid

Jeg fant vel fort ut at i dag blir ikke en skikkelig hard treningsøkt. Jeg trente litt og gikk heller en tur i stedenfor. Jeg er som sagt ganske støl og sliten. Jeg tror jeg skal holde meg til 5 dager i uken. Gåturer er en ting, men når man skal begynne med disse øvelsene som jeg gjør så burde man kanskje ha tatt en pause av og til. Så da blir det pause i helgen også får jeg kjøre på med beinhard treningsøkt på mandag i stedenfor. Men turen var ganske fin. Jeg elsker å gå turer og bare nyte naturen, så i dag tok jeg noen bilder som jeg tenkte jeg skulle vise dere. For nå trengte jeg en liten pause fra alt annet. Jeg er helt utslitt, men på en god måte så klart. Det har jo vært en tøff uke og uka før det var jo grusom. Så det å kunne se tilbake på de to vidt forskjellige ukene og vite at jeg virkelig har gjort alt jeg kunne for å komme i form er jo en seier i seg selv. Jeg tror jeg rett og slett skal ta helg og nyte disse 2 dagene. Det er jo nok som må gjøres her så jeg tenker at jeg tar å fokuserer på huset i stedenfor treningen nå i helgen så har jeg fult fokus på trening neste uke.

Nå er det ikke sånn at jeg trener for å få en skikkelig sexy kropp som jeg kan vise frem til alle. NEI!!! Jeg trener fordi jeg MÅ gå ned i vekt pga. helsen og jeg ønsker å ta tak i mitt eget liv og leve sunnere. Jeg syns kroppen min fortjener det etter alt jeg har fått kroppen min til å gå igjennom. Så bare sånn at dere vet det (dere som ikke vet det fra før av), dette er IKKE en fitness blogg. Bloggen min er rett og slett ikke noe tema. Jeg skriver om hele mitt liv og i noen perioder vil jeg ha mest fokus på trening, andre perioder er det blomster som er i fokus. Det kommer rett og slett helt ann på hva som skjer i livet mitt akkurat nå. Har jeg gjort noen innkjøp så kommer det på bloggen, har jeg vært på tur så kommer det her osv. Jeg ønsker ikke at bloggen min skal bli puttet i noe tema for det er så mye forskjellig som skjer i livet mitt (Ville bare oppklare dette). Nå til bildene fra turen jeg har kommet tilbake fra.

Og som alltid er naturen i fokus. Det er jo så mye man kan ta bilde av om man bare åpner øynene og ser seg litt rundt. Høsten byr på farger og regndråper. Det kan hende jeg tar meg en tur til i løpet av dagen (blir det ikke i dag så blir det i morgen). Jeg har lyst til å ta noen flere bilder.

Men det som skjer nå er at jeg skal ta bilde av en del av tingene som jeg fikk hit i går fra tante. Ikke alle tingene har fått et sted å stå, men i løpet av helgen skal jeg prøve å få satt dem der de skal være. Jeg tar ikke bilde av alt fordi det er så utrolig mye og innlegget ville derfor blitt ganske langt, men dere skal få se en del av det. Mamma kom jo oppover med en stor pappeske helt full så det tar jo litt tid å finne en plass for alt sammen, men jeg finner alltids plass til slutt. Før noe som helst så må jeg tørke støv i hele stua og det tenkte jeg at jeg skulle gjøre nå etter å ha skrivd dette innlegget. Jo mer som blir gjort i helgen, jo mindre må gjøres til uka. Det er jo egentlig hundre ting som står på den liata nå. Tørke støv, støvsuge, vaske klær, vaske vinduer, vaske kjøleskap, hele badet må vaskes og ryddes, gangen ser ikke ut, trappa må støvsuges og vaskes, 2 etg må ryddes, støvsuges og tørke støv. Som dere kanakje skjønner så er lista ganske lang så jeg kan likså godt bare begynne. Jeg fikk kanakje ikke treningen jeg håpet på, men trening blir det på en måte uansett. Jeg får vel starte med å rydde, tørke støv og støvsuge stua.

Ønsk meg lykke til!

2 kommentarer
    1. 5 ganger i uka har gått helt fint. slapper godt av etter hver treningsøkt, drikker mye vann og får i meg nok næring. jeg har trent flere måneder uten at det har vært noe problem. kroppen skal være i aktivitet hver dag og trening 5 dager i uka er egentlig ikke så ille så lenge man vet hvor mye kroppen tåler og hva man må gjøre for å holde kroppen i gang. man blir ikke i bedre form om man ikke trener 5 ganger i uka for kroppen slutter veldig fort å jobbe og da har ikke treningen noe effekt. 🙂 jeg kjenner kroppen min og vet hva den tåler så det er ikke noe i veien med å trene 5 dager i uka.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg