Rydding i gangen

Etter å ha brukt så å si hele dagen på å rydde og få orden i tingene i gangen, så skjønte jeg nå at jeg trengte en liten pust i bakken. Med kun en pause til å lage middag så har jeg faktisk holdt på i gangen i hele dag. Det er først nå jeg ser på klokka og innser at jeg snart har brukt en hel dag på å rydde og organisere alt i gangen og jeg er ennå ikke ferdig. Det er så mye småtteri som må gås igjennom og det tar jo sin tid, men nå begynner jeg faktisk å se enden på dette kaoset og det er utrolig deilig. Nå har jeg jo egentlig ikke noe valg heller. Jeg skal nemlig få inn en skjenk fra tante som skal ta plassen til pulten slm står der nå. Så tiden går litt fra meg nå. Jeg skal ikke bare få orden i alt sammen, men også rydde hele området. I tillegg til pulten som skal flyttes ut og gulvet som må støvsuges og vaskes. Så må jeg jo ha alle disse tingene et sted i mellomtiden og det er det jo ikke mye plass til. Det blir vel satt litt her og der.

Akkurat nå ser det sånn ut. Det er jo MYE mer på gulvet, men det skal jeg spare dere for. Det er som sagt fullstendig kaos, men det hjelper masse for hvert minutt jeg rydder. Pulten var overfylt med alt mulig og se på den nå. Målet mitt er å bli ferdig før dagen er omme så vi får se hvordan det går. Om ikke pulten kommer ut i dag så skal den ut senest i morgen, men ryddingen skal jeg klare å bli ferdig med i dag. Nå begynner jeg å bli litt lei av at alt ligger å flyter i gangen. Det skal jo ikke være sånn så nå skal det bli orden e  gang for alle. Og når det førat har blitt i orden så er det jo mye enklere å holde det fint. Dette er ikke noe jeg plutselig har funnet ut at jeg vil gjøre bare fordi vi får skjenken, men jeg har faktisk ønsket å kvitte meg med den pulten en god stund. Det tar masse plass, det er ikke fint og det er unødvendig i et så lite hus som vi har. Hadde jeg hatt et eget rom hvor jeg kunne hatt et kontor så hadde det vært annerledes, men det har vi ikke så da må man tenke litt annerledes. Nå har jeg sluttet med scrapbooking og tegne kan jeg gjøre på kjøkkenet eller i stua. Så da trenger jeg egentlig ikke denne store plassen i gangen lengre. Det er så klart noen dagers arbeid, men det er verdt det når man får mer plass til oppbevaring av f.eks duker, gardiner og sånt for det har vi ikke særlig mye plass til. Vi har så lite plass til gardiner at de som henger oppe nå er det eneste paret vi har… tror jeg. Vis man ser bort i fra julegardiner som ligger med resten av juletingene. Det ville vært fint med litt bytting nå og da, men når man ikke har plass til å stue vekk de gardinene som henger oppe så blir det til at de går i maskinen i jula og opp igjen etter jul. Jeg må si det skal bli godt med mer oppbevaring da. Så kan vi få kjøpt nye gardiner!

4 kommentarer

Siste innlegg