Som det vokser

Dagen i dag:
Jeg startet dagen med litt trening og syns egentlig det gikk ganske greit. Jeg føler at jeg har nok energi og klarer å gjennomføre det ganske greit med tanke på at jeg har hatt en kjip uke. Men nå er det en helt ny uke og jeg er så klar som det går ann å bli etter sykdom. Den eneste ulempen er at jeg spiser halvparten så mye som før jeg var syk. Dette er jo da et problem fordi jeg trenger den næringen, men jeg får bare ta det rolig i starten så kanskje matlysten kommer med tiden. Jeg tenker at så lenge jeg er i form og føler at jeg har mye energi så vil jeg ikke bekymre meg for inntak av maten så mye. Dag 1 på den nye starten har gått veldig bra da. Jeg har fått i meg mat og når jeg har vært tørst så har jeg drukket vann. Bra start? Vil heller si overraskende bra start!

Og siden jeg er i såpass bra form så tenkte jeg å ta en liten oppdatering for dere. Som dere vet så har jeg jo sådd masse paprikafrø og fått små paprikaspirer. De har jo blitt en god del større enn de var sist gang jeg viste dere dem. Så da tenkte jeg at jeg skulle vise dere bilde av dem igjen. Det ser ut som de trives ganske bra og det virker for øyeblikket ganske lovende for at vi har paprikaplanter til neste år, men vi får se hvordan det går i forhold til vinteren. Jeg håper ikke det blir alt for kaldt i år.

Som dere ser så er det noen som har blitt større enn andre. Dette er jo rrtt og slett fordi dem ikke har fått like mye lys, men de ser ut til å trives allikevel. Men som dere ser så er det jo ikke bare paprikaplanter i gildebakken. Her er det også 3 epletær og en mystisk plante som jeg ikke husker hva er. Uten merkelapper er det vanskelig å holde styr på alt sammen. Så da blir det jo veldig spennende å se når den blir større. Jeg har prøvd å finne ut hva det er i forhold til bladene på den, men har ikke lykkes med å finne det ut enda. Det er jo for så vidt ikke den eneste planta jeg ikke aner hva er for noe. Altså det er rett og slett på grunn av at jeg gav litt opp i forhold til at ingenting spiret inne, men plutselig så sa det jo poff overalt og små spirer kom til syne. Og når jeg hadde gitt opp så var det jo ikke lett å finne ut hva det var i de forskjellige pottene etterpå. Så da blir det jo rett og slett et mysterium inntil de får frukt. For jeg vet jo at det er en form for grønnsaksplante. Problemet er bare… Hva? For det samme problemet har jeg med plantene som er på bildet under. De plutselig bare dukket opp og har vokst ganske greit siden den gang, men hva som vokser er ikke like lett å vite. Men de er ganske søte å se på da og moro å se at de trives og vokser mer og mer for hver dag.

Jeg tror så lenge man holder det fuktig og de får sollys så kan man gro så å si hva som helst. Klart er det ting som trenger litt mer pleie og man bør vite litt mer, men for meg har det gått ganske greit å gjøre det jeg gjør med alle planter. Jeg hir dem vann når de trenger det. Jeg luker bort ugress og gir dem sol og varme. De plantene som ikke tåler den behandlingen og at man må ha litt ekstra kunnskap med. Vel, la oss bare si det sånn at de blomstene lever ikke lenge her. Grønnsaksplanter, roser og uteplanter er null problem. Men jeg kan si såpass at jeg har tatt kverken på et par inneblomster. Som regel går det heldigvis bra for jeg har en gubbe som tar seg av de plantene som jeg ikke forstår hvorfor dør. Vi er et ganske bra team!

Da har dere fått sett litt hvordan det går med plantene her og etterhvert som det vokser i det gubben har plantet av spirer (etter frø) så skal dere få se på det også. Det er litt lite ennå, men det begynner å vokse så det er nok ikke mange ukene før de syns på bilder. Så det er bare å følge med. Blomstene og plantene tar ikke slutt bare fordi vinteren kommer, de blir bare med inn i varmen.

Resten av dagen går vel til å rydde litt eller kanskje gå en tur. Gubben har gått å lagt seg etter en natt på jobb. Når sjefen er borte så har gubben ansvaret på bakeriet og det er et stort ansvar som tar mye tid og krefter. Han står og lager alle bakevarene selv, men han jobber som en reser så det går jo fint. Av og til trenger man bare litt søvn på øyet før man fortsetter å jobbe. Han er ikke mye stille akkurat og derfor har jeg lyst til å komme i mye bedre form så jeg kan hjelpe til enda mer og hjelpe å løfte osv. Jeg har blitt mye bedre, men man kan alltids bli enda bedre. Jo mer hjelp gubben kan få fra meg jo lettere blir det å gjøre ting rundt her. Også trener jeg for å slippe samme skade som da jeg hjalp gubben med trappa ute og det smalt så høyt i ryggen min at jeg ble skikkelig redd. Heldigvis gikk det over av seg selv uten noe legebesøk, men det er ikke noe jeg vil gå igjennom igjen. Så da trener man opp kroppen så godt man kan!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg