En ny begynnelse

Jeg snakket en del om hvordan jeg la på meg og at det er mange her i verden som sliter med samme porblemet. Man skylder på mobbing og mat, men egentlig er det største problemet oss selv. Ja, det største problemet er oss selv, men ikke hele problemet. Vi vet jo alle at mobbing er grunnen til at man til slutt ikke ønsker å bry seg. Man velger det valget selv fordi man har blitt dyttet i gjørma gang på gang og ikke har mot, styrke og noe form for selvbilde igjen. Man blir så ødelagt at man velger å bli venn med sin verste fiende, maten. Det er en tøff kamp å i det heletatt klare å innrømme at man har et problem og at det er våres egen feil at man er der. det er våres egne liv og vi må ta tak i dem. Det er tortur som kan føre til dødsfall. Ja, det er faktisk så ille! Det er et valg noen tar fordi dem ikke orker mer smerte og ikke orker å kjempe den kampen. De tror de står der helt alene og alle er i mot dem. Det er ikke rart at jeg er i mot mobbing når jeg har sett og opplevd med egne øyne hva mobbing kan og vil gjøre med en person. det er her min harde, tunge og lange vei begynner. Når jeg endelig har innsett at jeg har et problem og at mine handlinger etter å ha blitt mobbet vil kun påvirke mitt liv og mitt liv alene. Ingen av de jentene fra skolen bryr seg det minste om hva jeg føler eller hva jeg går igjennom. De syns faktisk hele greiene er morsomt og at jeg er en taper. Jeg er faktisk også helt enig at jeg var en taper for jeg lot frykt, mobbing, hat og ensomhet styre mitt liv og velge mine veier i livet. Men jeg er ferdig med å gå i søvne på min vei i mitt eget liv. Det er på tide å våkne og gjøre som jeg vil, slutte å bry meg, slutte å tenke på hva andre syns og slutte å ta meg så høytidlig. Jeg var så redd for å vise meg fra feil side at jeg glemte å leve. Jeg stod der på sidelinjen til mitt eget liv og så på meg selv. Jeg tenkte alltid at jeg aldri måtte gjøre noe feil, men det var jo nøyaktig det jeg gjorde ved å ikke være meg selv. Så livet mitt begynner nå! Jeg føler meg FRI!

Jeg begynte å innse at vis noe skal bli gjort så må jeg gjøre det selv. ingen kan gjøre det for meg. Jeg prøvde dietter og ingenting fungerte. Jeg hadde nesten gitt opp da jeg for siste gang i år prøvde å komme forbi den kneika. nå har jeg endelig klart det ved å trene og jobbe hardt. jeg har holdt meg unna godteri i ukedagene og holdt meg mest mulig unna fastfood. jeg har holdt meg i aktivitet og funnet en hobby/lidenskap som jeg kan holdepå med (planter). Det har vært en reise jeg måtte gå for å komme hit jeg er i dag og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg klarte det. Det var bare som om et lys åpnet seg foran meg og jeg kunne se alt helt klart for aller første gang. Jeg lever ikke noe annerledes i forhold til hva jeg liker og hva jeg kan leve med resten av livet. Jeg vil ALDRI anbefale diett om man vil gå ned i vekt. Det tar deg kanskje 1% på den reisen og resten må du rett og slett finne ut av selv. Spise mer grønnsaker, mindre ris, pasta og kjøtt. Tallerken min ser så annerledes ut enn før og jeg elsker denne nye livsstilen. Dette er meg! Men det er ikke bare tallerkenen min som ser annerledes ut, jeg føler meg også annerledes. Jeg har mer energi og jeg kan trene, gjøre ting hjemme og holde meg i aktivitet igjennom dagen. Det finnes ikke noe bedre følelse enn å faktisk klare å finne seg selv igjen etter å ha mistet den man engang var. “vi sees snart fortids-meg, men det er blitt noen forbedringer på veien”.

Snart skal dere få se hvordan det går når ei jente når sin største drøm. Snart skal jeg vise dere hva hardtrening og små endringer i kostholdet kan gjøre med livet. Og snart skal dere få se en helt ny Cathrine Ruth som bare venter på å kunne vise verden hva hun er god for! Jeg kjenner det på meg at avslutningen på 2018 er da jeg skal ta farvel med den jeg har sett i speilet i så mange år og jeg skal gi 2019 den nye versjonen. Jeg skal skinne som sen stjerne hver dag, for alle de årene jeg følte at jeg ikke var bra nok og hadde gitt opp. Dette er en avslutning og en ny begynnelse. Dette er meg.

4 kommentarer
    1. Du er ei lur dame.
      Har lagt merke til at det er mange som ikke klarer å legge mobbing bak seg, og behandler både seg selv og andre dårlig som følge av det.
      Du har klart å få til noe som er utrolig vanskelig, når man har en vond fortid.
      Jeg gleder meg til å lese mer fra den “nye” og egentlige deg!

    2. aw takk for en flott tilbakemelding. ja jeg vet nøyaktig hva du mener. det var et mareritt men sååå verdt det når jeg til slutt kunne slippe den snøra til fortiden. gleder meg til å vise mitt helt nye meg. føler at jeg stråler fra morgen til kveld. ^_^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg