Rabarbraplanten

I går var både jeg og gubben helt tomme for energi. Jeg sov en stund på formiddagen og gubben sov nesten hele tiden etter jobb. Men vi fikk vært i butikken og der fant jeg kjøttdeig og godteri på tilbud. Så da har vi lørdagsgodt.

I dag tenkte jeg egentlig at jeg og gubben skulle dra ned på elvefestivalen, men det var vist ikke før i morgen at alle de fine bilene står til utstilling. Jeg er jo ikke en som kjører karuseller eller har noe særlig interesse i å måtte kjøpe masse i bodene der så jeg drar egenrlig ned dit kun for å se på biler og hva er vel vitsen med å dra ned dit i dag når bilene ikke er der før i morgen? Dessuten er det meldt regn i hele dag, noe som alt har begynt. Men da er hvertfall planene for morgendagen satt. Hva som skjer i dag er jeg litt usikker på. Jeg får se hva jeg orker å gjøre, men akkurat nå blir det å slappe av og spise frokost før jeg må ut med bikkja.

Men rabarbraen har hvertfall overlevd varmen og kommet seg skikkelig etter at den ble flyttet ut av potta og ned i bakken. Den har fått sin første “multi-stilk” og den har masse flotte blader. Tenk at den her har kommet fra frø. Når vi satte den i bakken så var bladene så små at jeg kunne ha hele rabarbraen i hånda. Hele greia var på str. med en tennisball og nå er den større enn en fotball. Så da er det ikke annet å si enn at den trives i bakken. Jeg lurer på hvor mye den kommer til å vokse til neste år! Uansett hvor stor den blir så er det mer enn nok plass rundt den til å vokse. Kanskje det blir rabarbragrøt til neste år…? Jeg har en liten magefølelse på at det blir mer enn nok grønnsaker og mat til neste år hvertfall. Jeg har jo så mange planer og paprikaspirene er jo blitt ganske store allerede. Jeg tror neste år blir et skikkelig motiverende bloggeår hvertfall!! Dere som har fulgt med igjennom hele sommeren har kun fått en liten smakebit på hvordan det blir til neste år. Så vis du likte det så vil du elske neste år! Følg med…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg