roadtrip del 1 (kamerabilder)

det har vært en helt fantastisk ferie som jeg sent vil glemme. vi har sammen reist over fjellet og sett utrolig mye flott natur. jeg skulle vel kanskje ønske at vi hadde hatt enda bedre tid så vi hadde fått gått noen turer i fjellet og sett enda mer av den flotte naturen, men det vi har fått sett har vært magisk. det har vært som et eventyr å få bli med på en slik tur. så jeg anbefaler alle som kan, dra en tur med bil over vidda, i fjellet eller hvor som helst i naturen. det er helt utrolig og man skaper så mange flotte minner. denne turen gikk over Hardangervidda, ned til Geilo og bort til Flåm, så over Hemsedalfjellet og ned til Gol. det ble en god del kjøring og vi måtte på en del utfordringer med været, men det var et stort eventyr. jeg håper virkelig at vi kan få til noe lignende til neste år også, men vi får se hva lommeboka sier. akkurat nå vil jeg bare slappe av i sofaen og kose meg med bilder fra turen. vi hadde jo en del stopp på veien rundt og det ble jo tatt noen bilder med kameraet også. til nå har jeg bare lagt ut bilder fra mobilen siden jeg ikke hadde noe pc med. nå skal dere få se bildene fra kameraet. det ble så utrolig mange fine bilder så jeg plukket ut de aller fineste. håper dere liker dem.


første stoppet ble i Flå, men dette bildet ble tatt litt ovenfor. med nydelig utsikt og en suvenirbutikk der vi kjøpte et kort det stod hilsen fra nor senteret Hallingdal. vi tok en liten pause bare for å ta noen bilder av utsikten. det er jo så flott natur, man kan jo ikke bare kjøre forbi alt!

så måtte vi jo strekke litt på beina. da fant vi et utrolig flott sted der folk legger ut båtene sine. det var hvertfall en lang betongvei ned mot/i vannet for båthengere. bare det å kjenne vinden i håret og lukte sjøvannet var utrolig avslappende. og er man langs vannet så må man jo ta noen bilder. gubben ble jo egentlig den som brukte kameraet mest så jeg har noen bilder av meg fra turen også (utrolig nok). som regel er det jeg som er bak kameraet. heldigvis tok jeg med selfiestangen til mobilen også så jeg har jo flere bilder, men det er jo litt morsommere når andre faktisk tar bildene + at bildene blir jo mye bedre. jeg ble veldig fornøyd med mange av bildene han tok. som bildet under her. som regel liker jeg ikke bilder som er tatt under og opp, men dette ble faktisk ikke så ille.


dette bildet er tatt på samme sted, bare på “klippen” og gubben står nedenfor.


dette er også tatt på samme sted. her ser dere den “klippen” som jeg nevnte.


etter å ha kjørt en liten stund til så tenkte vi å stoppe for å ta none bilder igjen og få luftet hunden. det blir jo en god del stopp fordi vi hadde med hunden, men da får vi også litt mer tid til å se på den flotte naturen og får også øye på ting som vi ikke hadde sett om vi bare hadde kjørt og kjørt. over så ser dere et skilt der det står Måfåvegen. jeg syns dette skiltet var litt morsomt, men også utrolig fint. jeg liker veldig godt sånne type skilt som er oppe på fjellet og på vidda for de gjør litt mer ut av seg enn disse metallplatene. og med flott bakgrunn til så ble dette bildet utrolig fint i mine øyne hvertfall. planen var egentlig å ta noen utsiktsbilder, men jeg syns faktisk dette ble finest.

når vi hadde kjørt et stykke så begynte det å pøse ned. da stoppet vi en stund og slappet av i bilen, mens vi så det smalt mot ruta. det var skikkelig voldsomt regnevær en liten stund, men så gav det seg og vi begynte å kjøre litt igjen. det tok ikke mange minuttene før vi stoppet opp og så disse steinene som var stablet overalt (som dere ser på bildene nedenfor).



det var utrolig stilig. moro å se at noe får lov til å stå i fred uten å bli ødelagt. det ble veldig stilig på bilder hvertfall. men vi ble ikke lenge på dette stedet. etter at jeg hadde tatt bildene så kjørte vi videre. da vi hadde kommet et stykke på vidda så ble det skikkelig regnvær og det begynte å bli seint så vi bestemte oss for å stoppe på en stor rasteplass der oppe.

fortsettelse følger…

4 kommentarer

Siste innlegg