Nå skal det bli godt med søvn

Du vet du er sliten når du ligger i saccosekken og ikke vil røre meg en meter. Det har nemlig vært en skikkelig arbeidsdag. Jeg har hjulpet skikkelig til i dag. Jeg og gubben har til sammen fylt 3 hengerlass og vært på fyllinga med 2 av lassene. I tillegg til sandgraving har jeg pottet om 3 tomatplanter som stod i en rusten kasse med alt for lite jord. Gubben hadde dratt ned blomsterkassene fra garasjeveggen så da brukte jeg den ene til tomatplantene. De hadde blitt helt gule så jeg håper det hjelper med annen kasse og mer jord. Jeg har også fått 10 av paprikaspirene i hver sin potte. Det er jo mange små spirer igjen, men jeg får ta litt om gangen. Jeg må jo finne potter til alle sammen eller i allefall en løsning på dette. Jeg har sjekket litt i forhold til plass og hvor store disse plantene blir så jeg skal nok bruke mellom 8 og 12 paprika planter selv i drivhuset neste år så får vi se hva som skjer med resten og hvor mange som overlever vinteren. De skal hvertfall få bli med inn.

Også fant jeg ut at vi har 2 flotte blomstertyper bak garasjen. De gule viste jeg om, de er ganske høye og syns lang vei. Men de lilla var en fin overraskelse da jeg skulle ta bilde av de gule. Utrolig hva man finner i denne hagen. Jeg ser noe nytt hvert år syns jeg. I tillegg til disse nydelige blomstene så fant vi en liten kvist med blader som også har levd bak garasjen. Jeg fant til slutt ut at det måtte være en liten ripsbusk så da gravde gubben den opp og jeg gravde den ned mellom drivhuset og uteplassen.

Jeg har jo ønsket meg en ripsbusk så kanskje vi har det til neste år. Hagen med alt det rare i. Man kommer over mye nytt som man ikke har lagt merke til før. Vel, jeg har hvertfall ikke sett det før. Jeg må jo si jeg er glad for å ha fått øye på den. Nå får vi bare krysse fingrene og håpe at den overlever og vokser seg stor og fin.

Som dere kanskje har skjønt så er det mye som har skjedd i dag og i morgen venter det mer. Da skal hunden få vaksinen, vi skal tømme hengeren for siate gangen før vi skal på ferie. Forhåpentligvis får vi gjort litt mer inne også. Det kommer helt sikkert flere oppgaver i løpet av morgendagen. Det er alltids noe å gjøre når man har hus og hage.

Nå er hvertfall denne dagen ved veis ende og jeg skal sove. Nå trenger virkelig kroppen min litt søvn. Alt i kroppen verker og ole lukkøye banker på. Så da sier jeg god natt.

6 kommentarer
    1. akuurat nå er jeg ikke hjemme så vet ikke før i morgen hvordan tomat og paprikaen har det. men det kommer innlegg om det nåt jeg er hjemme igjen. 🙂 ja, var gøy med en ripsbusk som bare dukket opp. håper den vokser seg stoor

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg