du er 18 år, det må feires

for 2 dager siden fylte søsteren min 18 år. det er jo en veldig spesiell alder for da er man jo endelig myndig. man venter lenge på å kunne dra på byen, drikke alkohol og moren din har ikke noe hun skulle ha sagt. vel, nå er dagen her og i dag skal hun komme til meg for en skikkelig feiring. vel, jeg må jo passe på at hun ikke drikker for mye samtidig som hun har det gøy. hun er gammel nok til å forstå selv at hun ikke skal drekke seg drita, men samtidig føler jeg at det er mitt ansvar å passe på henne. men en fin kveld kommer det til å bli. jeg har kjøpt inn ansiktsmasker og forberedt mye moro utover kvelden.

for selv om jeg har mest lyst til å gå å legge meg og bli der i dag så har jeg lovet søsteren min i flere uker nå at jeg skal gjøre dette for henne. venninna mi kommer også så forhåpentlig blir det så moro at jeg glemmer alt annet. men egentlig så gjør hele kroppen vondt, jeg har null energi og det er tusen ting som egentlig må gjøres. vel, det som ikke blir gjort i dag før dem kommer det får bare være!

jeg må hvertfall ta en dusj, finne outfit for i kveld og rydde sofaen og bordet i stua. det er det viktigste. vis jeg ikke orker noe mer så får det bare være.

men akkurat nå vil jeg bare synke ned i sofaen og håpe at energien min dukker opp.

det er ikke så lett å gjøre i stand til søsteren min. jeg blir veldig tappet for krefter når de små tingene blir vanskelig, som å velge hva vi skal spise. hun har både laktose og gluten allergi. jeg har ikke så mye penger så jeg håpet egentlig på noe vi har her eller bare dele en pizza, men neida. det er jo ikke mye hun liker heller… kake kan jeg bare glemme for det er jo ikke sjans i havet for at jeg baker en gluten og laktosefri kake. jeg gjorde det en gang og det endte ikke bra! det er jo så klart ikke hennes feil at hun er allergisk, men det ender alltid opp med taco og jeg begynner faktisk å bli ganske lei taco. så hva skal man servere da?

har dere noen forslag til middag til ei med laktose og gluten allergi?

jeg har aldri vært borti noe sånt før. hun hadde det ikke når jeg bodde hjemme. dette har mest sannsynlig kommet med angsten. jeg kjenner ingen med allergier som jeg kan spørre om gode oppskrifter heller. det er virkelig ikke lett. jeg ønsker jo at søsteren min skal få en flott kveld, men det er jo ikke alltid like lett når hun ikke kan spise det og ikke liker det… *sukk* kanskje jeg bare skal blåse i middagen og bare sette frem potetgull, that’s it.

bildene i dette innlegget er fra haglebuturen jeg, mamma og søsteren min var på for noen dager siden.

4 kommentarer
    1. Gratulere så masse til søsteren din <3
      Jeg er dessverre dårlig på slikt glutenfritt. Men det sikkert oppskrifter du kan finne på nettet.
      Håper at dagen deres blir fin <3

    2. Kyllingfilét med salat?
      En salat kan piffes opp med diverse frukt, som for eksempel nektarin og mango.
      Synnøve Finden har ost uten laktose, og det finnes både yoghurt og fløte uten laktose.
      Tror det er greit å tenke kjøtt og grønnsaker når det er både laktoseintolleranse og glutenallergi.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg