jeg skal på fjellet!

ja, da blir det vist en tur på meg i dag også. planen var egentlig å ta en tur på fjellet med mamma og søstern i går, men siden jeg hadde så hodepine på kvelden/morgenen så ble det ikke noe av. men i dag er jeg i form og er klar for en skikkelig koselig fjelltur. gubben skal være hjemme og styre litt så da blir det spennende å se hva han har gjort til jeg kommer hjem igjen. vi har i allefall fått satt en fontenedame som gubben har hatt hjemme hos foreldrene sine (da han hadde dam der) ved dammen. det ble utrolig flott. i tillegg har vi fått et bord (uten plate) av moren min som vi tenkte å lage ny bordplate til siden den var knekt før vi fikk den. men så fikk jo jeg en brilliant ide og nå skal det bli limt på en dyp potte/fat på toppen og fylles med blomster som henger nedover. jeg tror det kommer til å bli utrolig flott. men før vi får råd til å kjøpe de blomstene så skal vi ha vann oppi så fuglene kan bade litt. vi har jo egentlig et fuglebad fra før av så den vil jo bli brukt til blomster om ikke så alt for lenge.

ellers så har jeg egentlig bare kikket litt rundt i drivhuset, på blomsterbedene og tomatplantene ute. jeg har også sjekket hvordan det går inni uteplassen. i tillegg til at vi har tenkt litt mer på nye ideer og sånt fremover. det blir veldig spennende å se hvordan det blir inni uteplassen til slutt. men det får fremtiden vise. nå har jeg pakket ned kameraet mitt og er egentlig klar for å komme meg opp på fjellet. jeg er veldig sliten og har vondt i ryggen, men det er bare godt å komme seg litt ut i naturen. jeg elsker å være på fjellet og i naturen så denne turen her har jeg virkelig gledet meg til. det er jo ikke noe blåbær i skogene her så da må man jo opp på fjellet og plukke multer da. jeg har ikke smakt multer siden jeg var bitteliten så jeg vet egentlig ikke hvordan det smaker, men mamma bruker det til multekrem så da får vi plukke litt. kanskje jeg tar med meg bittelitt hjem og lager multekrem til jul, ber mamma og søstern på julekaker og ribbe. vi får se hvor mye multer det er i år. alt av frukt og bær er jo blitt svidd og fått alt for lite vann så man vet ikke før man har sjekket på fjellet.

men i dag må hunden være hjemme. jeg vil ikke dra den lille hunden oppi myra. dessuten er han helt utslitt etter gårsdagens biltur så han kan bare få være hjemme. nå er jo gubben her så da er det jo ikke noe problem å la hunden være hjemme.

bildene jeg har brukt i dette innlegget er fra gårsdagens tur til Filtvet der vi hentet kjerrehjulene. det ble jo en lang og fin tur der jeg fikk koblet helt av i allefall. å få gubben til å koble helt av er litt verre. han tenker bare jobb og alt sånt selv om han har ferie. det er alltid noe å tenke på. vi er ganske forskjellige sånn. jeg liker å leve akkurat nå og ikke tenke på alt som kommer, hvertfall ikke når jeg er på tur eller gjør noe koselig. jeg lar ikke tankene om alt annet negativt få ødelegge en flott feire eller tur. nei, det som kommer i fremtiden får ligge til hverdagen igjen. når man er på tur så skal man kose seg og nyte det! det er nå i allefall min mening. jeg er veldig heldig som er skrudd sammen sånn for ikke alle kan tenke sånn. ikke alle klarer å koble av fra hverdagens forferdelige tanker og gjøremål. økonomi, jobb, husarbeid, alt som må fikses. det er ikke lett å legge alt det bak seg og bare tenke akkurat her og nå når man er vant til å tenke fremover og på alt hele tiden (som gubben). allikevel blir det alltid flotte turer og mange gode minner! HELDIGVIS! for diskusjoner og krangler hører ikke til på tur/ferie!

men nå får jeg vel prøve å få på meg fjellskoene og løfte rompa opp fra sofaen. det er vel ikke alt for lenge før de kommer tenker jeg.

4 kommentarer
    1. Du er heldig som har evnen til å bare koble av, og det er sikkert bra for mannen din også, at ihvertfall en av dere klarer å slappe av.
      Det er så mange fine trekk som man først legger merke til når man ikke er i nærheten av dem.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg