Snacks fra drivhuset

Ja, da var det regneværet over og vi er tilbake med sol og varme. Jeg og gubben var inne i drivhuset i dag og plukket tomater. Skal si den ene tomatplanta produserer mye tomater.  Det er jo bare bra det for nå kan jeg knaske tomater når jeg kjenner søtsuget snike seg på meg. Tomatene er jo veldig søte så de hjelper masse.

Men at det skulle være så mange tomater i drivhuset, det hadde jeg ikke trodd. Jeg har jo sett at det har vært mye som er modent, men jeg ble ganske overrasket da jeg så sluttresultatet etter å ha plukket av alle de modne tomatene.

Her er alle tomatene som var modne. 99% gule og 1% cherry (rød). Vel, jeg trodde den røde var moden. For å si det sånn så smakte det ikke noe annet enn vann og frø. Men nå er det 2 til av de cherry tomatene som har begynt å skifte farge så da får dem sitte litt lengre enn denne før de blir plukket av tomatplanta.

Eller så var en av chiliene ferdig og gubben har spist dem etterhvert (som jeg gjør med tomater). De to siste har vært litt vel sterke, men han har faktisk klart å spise dem. De er kanskje ikke store, men de har tydligvis krutt i seg. Han tok ut alle frøene og allikevel brant det.

Jeg skjønner ikke at en så lite chili kan være så sterk. I tillegg lukter den jo paprika. Men i følge gubben så var det helt forferdelig! Nesa rant og halsen brant. Han er ganske vant til sterk mat, men dette tok vist kaka. Og det kommer fra en som har spist chili MED frø i salaten!!! Jepp, han har spist chili fra butikken med frø og alt. Klart det var litt sterkt, men han trengte verken melk eller yoghurt for å dempe det da. Det er vist noe helt eget med chili fra hagen enn den man kjøper i butikken. Kanskje jeg skal bruke det i maten for å piffe opp litt?

Uansett var det utrolig moro (for meg) da han skulle spise den i dag. Det måtte filmes og legges på snapchat. Men meg får han ikke til å spise chili! Det kommer ikke til å skje. Han er gal som gjør det frivillig!!

6 kommentarer
    1. ja den tomatplanta vi kjøpte på plantasjen har virkelig gitt mye for pengene. de plantene som er sådd har jeg ikke fått høstet fra ennå. er litt tidlig ennå. 🙂 men har høstet 3 agurker fra agurkplanta da. ^_^

    2. Høres så godt ut å spise det man får dyrka selv 😊
      Så dere forresten i går, i nærmere 7 tiden i Åmot. Så ihvertfall 845 😜 kjørte bak dere et lite stykke.

    3. 940? ja, vi var i åmot i går. hentet en pyntestige, spiste burger og fylte bensin. 🙂 dere får bare komme en tur når dere får tid. 🙂 hadde vært moro.

    4. 945 mente jeg 😅 det blir en stund til vi er i Modum igjen. Vi flytter inn i huset om 1 mnd og må komme oss litt i orden. Også når vi først er i Modum, så skal vi innom så mange år vi ikke rekker halvparten engang. 🙊

    5. hehe nei er jo ikke så lett når man flytter vekk og skal tilbake igjen på visit. skjønner jo det. men dere får si i fra vis dere har tid en dag da. 🙂 masse lykke til med innflytning <3 blir en flott ny start for dere og barnet. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg