Oi, så varmt!

Helt utrolig at det er fredag allerede. Jeg syns ikke det var lenge siden det var helg og nå er den jammen her igjen. Vel, denne helgen har dem i allefall meldt regn så da blir det jo litt bedre luft (om det begynner å regne da). Naturen trenger en skikkelig hard og lang regnskur nå! Det er akkurat det jeg håper at det blir nå sånn at gresset faktisk blir grønt og ikke bare ugresset som kommer opp over alt. Pluss at denne varmen begynner å bli litt vel mye. Vi dro til butikken i går og på vei bort er det en tavle der det står temperaturen digitalt. Jeg fikk sjokk da den viste 34°c kl.18.45. Det var jammen ikke rart at selv med vidåpne vinduer så rente vi bort i bilen. Denne varmen blir bare verre og verre. Det er som jeeg har sagt flere ganger at man får ikke gjort noe før kl.23.00. Da er det grei temperatur. Så i går kveld før vi gikk å la oss så fant gubben en sakosekk på finn som skulle gis bort. Selvfølgelig måtte vi dra å hente den midt på natta. Så nå har vi jammen en sakosekk midt i stua også… jaja, vi har jo begge hatt lyst på sakosekk så det er jo bare positivt det at vi nå har fått en. De er jo ganske dyre om man skal ha en med kvalitet. Vi har nemlig kikket på priser før. Men hvor denne sakosekken havner til slutt, det vet jeg ikke.

Åja, se hva jeg kjøpte til meg og gubben i går. De var så utrolig gode. Jeg er glad jeg bare kjøpte et brett for å si det sånn! Det verste er at jeg har aldri likt noe sånt før. Donuts har jeg alltid syns ha hatt så rar smak og nå slukte jeg dem nesten hele. Vel, ikke akkurat hele da…. men de var veldig gode. Jeg skylder på varmen!

I tillegg til donutsene så fylte jeg på med taffel (nesten det samme som farris bris). Det er jo utrolig billig med taffel på rema 1000 så jeg måtte jo benytte meg av tilbudet. Det er 4 stk for 20,- så da kjøpte jeg 8 stk. Det skal jo bæres inn fra bilen og ikke minst ha plass i hylla. Det gikk akkurat det! Etter å ha fått tak i taffel så måtte jeg jo ha agurk, tomat og litt godteri. Ja, det var egentlig det. 250,- *poff* borte.

Nå må ikke dere tro at jeg bare bruker pengene på surr. Nei, jeg har faktisk lagt av 700,- som muligens skal brukes til en tur til bjørneparken etter å ha vært hos pappa. Vis ikke så blir det en tur til Oslo/tusenfryd. Vi får se hva det blir, tur blir det uansett.

Dagen i dag derimot blir å se en film. Nå er det så lenge siden jeg hatt sett film så nå skal jeg unne meg det. Jeg har vært ute med bikkja og det blir ikke en utedag i dag for å si det sånn! Skyggen var grei, men så fort man kom i sola så kjentes det ut som man skulle brenne opp. Jeg har kanskje tenner som en vampyr, men jeg er ikke en vampyr! Den sola er rett og slett livsfarlig! Jeg ser folk som jogger, sykler og går tur med HUNDEN i dette været. Greit nok at dere utsetter dere selv for varmen, men hundene skal IKKE gå ut i denne varmen med mindre de må og da skal de kun være på gresset og gjøre det de skal og inn igjen. Noen mennesker tenker bare ikke!! Har du gått på asfalt barbeint i denne varmen? Vel, jeg har det og det var et mareritt. Hunden den har sensetive labber som sprekker opp og kan bli skikkelig ille. For ikke å snakke om pelsen som er alt for tykk til å tåle denne varmen. Når vi tar med hunden for å bade så kjører vi bort (gåturen tar 5 minutter) og jeg bærer han fra bilen og bort i skyggen. Hadde vi hatt stor hund så ville vi nok ha rygget og jeg hadde gått ut med hunden der skyggen hadde begynt. Det er livsfarlig å be en hund gå på asfalten nå! Du kan jo prøve å gå en rundtur helt barbeint og se hvor ille det faktisk er for hunden. Kle på deg en boblejakke så snakker vi… du ville aldri gått i sola sånn så hvorfor truer noen hundeeiere hundene sine ut i varmen!? Sorry, men det svaret har jeg ikke! Jeg syns det bare er dumskap!

4 kommentarer
    1. Håper det kommer regn. Her er det overskyet og håper værmeldinga spår regn. Men kan bli farlig det å hvis det kommer mye pga da vil det bli oversvømmelse pga jorda er skikkelig tørr. Håper på at det kommer sakte i starten. 🤞
      Jeg er enig i at man bør holde hunder inne nå i varmen, heller gå tur tidlig på morgenen eller seint på kvelden.

    2. det som kommer vil jo til slutt synke i bakken uansett så om det kommer masse med en gang så er jo ikke det no farlig sånn sett. 30 min etter regnskuren så er det borte. hehe.

    3. Når jorda er tørr, og regner kommer på en gang. Vil det bli en hinne oppå jorda som vannet bruker tid på å trenge seg igjennom. Derfor kan det fort bli oversvømmelse og jordskred. Til og med eksperter er bekymret for det. Her regnet det i 3 min, og da lå det hinne på bakken og tok lang tid før det forsvant. Det vil til slutt forsvinne, men kommer det fir mye på engang, vil vannet bare renne av gårde og skape mye vann på kort tid.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg