For en sommer

Det ble vist ikke noe regn og torden i dag, men det er meldt det til helgen og da håper jeg også det kommer. Nå har jeg slitt med å holde fokus og i det heletatt holde meg våken. Jeg er så sliten på grunn av denne varmen, men jaggu klarte jeg å få gjort noe i dag også. Jeg tok de to tomatplantene som stod i pallekarmen ut og ned i hver sin potte. Så tok jeg dem og den siste som allerede var i potte, ut i skyggen sammen med de andre. Jeg fikk stivet dem litt opp så plantene ikke knekker når det blåser litt ekstra. Her skal de få stå rrsten av året. Forhåpentligvis blir det masse gode tomater til høsten. Ja, for dette er nemlig tomater som kommer på høsten i motsetning til den med de oransje som tydeligvis kommer hele sommer/høsten. Seriøst! Det kommer flere blomster hver dag jo!

Sånn ser det nå ut på siden av uteplassen (det er nemlig den plassen med mest skygge). Her skal de bli vant til litt sol og mye vind. Eller så blir det ganske likt som inni drivhuset. De har like mye plass og de får minimalt med sol.

Eller så har jeg egentlig ikke gjort så mye (som minner meg på at jeg ikke la ned mer jord etter å ha hentet opp tomatplantene). Jeg og Oliver ligger nå ute på uteplassen og slapper av i skyggen. Jepp, jeg la meg rett ut! Det er mye bedre enn å sitte på krakken.

Her skal vi ligge en liten stund. Det er vel ikke lenge før gubben er hjemme heller tenker jeg. Han har vært en tur hos faren sin, mens moren har dratt på ferie. Kanskje godt med litt fred og ro. Ikke vet jeg, men gubben har hvertfall vært der nede i dag etter jobb. Er nok fint med litt far og sønn tid uten moren til stede…

Apropo far!! Jeg har snakket med pappaen min og snart skal vi få dra på campingen og få se vogna hans for første gang. Jeg kan nesten ikke vente! Som om ikke dyreparken var ferie nok så blir det roadtrip til Gol også! Verdens beste sommer!

Seriøst! Jeg har fått drivhus, uteplass, blomster OG hagedam. Vi har vært ikke bare 1 dag, men 2 dager i dyreparken. Vi har fått fisket i Kristiansand og nå blir enda mer!? Det er som en drøm. Klyp meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg