Sitter ute å blogger

I går ble gubben ferdig med taket på uteplassen våres. Det som gjenstår nå er takpapp og vegger foran. Det ser utrolig flott ut nå og det er skikkelig deilig å sitte ute igjen. Det er skygge og flott utsikt over hagen. Jeg kunne virkelig ikke bedt om noe bedre sitteplass. Jeg har en følelse av at dette kommer til å bli mye brukt.

I dag var det meldt både regn og torden så jeg tenkte å bruke mest mulig tid her ute før det pøser ned, men sånn det er nå så ser det ikke akkurat ut som at det blir noe regn. Det ernoen skyer her og der, men ikke noe stort som kan føre til regn. Det kommer vel i løpet av dagen. Jeg håper i allefall det kommer noe regn. Bakken er jo så tørr at det kjennes ut som man går på betong. Det er jo ikke noe moro å gå turer i skogen heller. Alt rundt er svidd og brunt. Jeg håper at de nærmeste dagene vil gi oss skikkelig masse nedbør for det trenger vi sårt nå.

Eller så er det ikke stort som skjer her i dag. Jeg tenkte egentlig bare å ta det helt med ro. Kanskje vaske noe klær eller rydde litt inne (kommer ann på om det kommer tordenvær). Eller så blir det å lese en bok eller kanskje finne frem strikketøy/tegneblokka. Det er mange alternativer, men jeg har ikke helt bestemt meg for hva det blir.

Men Oliver koser seg også ute i skyggen. Det er så mye bedre enn å ligge på/under sofaen. Her er det frisk luft og det blåser litt av og til. Hunden våres liker best å være ute, men jeg tror han er litt lei seg for at gresset er brunt. Han liker nemlig å rulle rundt i gresset. Han gjør det jo uansett, men det er jo ikke like godt når alt gresset kjennes ut som barnåler eller er helt borte. Det ville nok vært mye penere i helhet om gresset var grønt, men vi får vel bare leve med det frem til værgudene bestemmer seg for å fixe dette og gjøre naturen vakker igjen.

Det er jo ikke bare gresset, blomstene og trærne som sliter. Fugler og dyr sliter med å finne mat. Bier har ingen blomster å hente pollen fra. Alt er jo en sirkel av liv og når noe i den sirkelen ikke fungerer så blir det jo kræsh. Særlig når det gjelder noe så viktig som vann/regn. Massevis av skog som blir brent opp fordi vi ikke klarer å slukke brannene. Sverige sliter jo VELDIG med nettopp dette. Nå følger ikke jeg med på noe nyheter, men det er jo nesten ikke til å unngå om man er på facebook og andre sosiale medier. Det er virkelig ikke lett dette her. Hele vår verden er blitt snudd på hode. Vi må kanskje begynne å tenke nytt og komme med andre ideer til hvordan vi skal klare å få dette til å gå rundt. Fremtiden ser ikke lys ut, men forhåpentligvis klarer vi å redde den. Forhåpentligvis blir det bedre. Vi får bare tenke sånn. Vis ikke tror jeg vi kommer til å gå på veggen hele gjengen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg