honningmelonplanter

jeg skriv jo tidligere i bloggen at jeg hadde fått en del frø fra venninna mi, deriblant melonfrø. det viser seg at de frøene jeg fikk av venninna mi ikke fikk spiret opp til å bli vannmelonplanter. nei, jeg har faktisk hatt BARE honningmelonplanter i drivhuset, 5 PLANTER!! vel, jeg kunne jo ikke ha alle sammen inni drivhuset. vet dere hvor stor plass en honningmelonplante tar? vel, det er mer enn hva noen av disse hadde plass til. så da tok jeg med 3 planter ut og plantet dem i de kassene som tomatplantene hadde stått i ved garasjen. nå står dem ved drivhuset i skyggen. å flytte dem når dem er så små er null problem, men når de begynner å få størrelse så blir det verre. så jeg må si jeg er veldig glad for at jeg faktisk har funnet ut dette ganske tidlig. hvordan melonplantene kommer til å vokse i år det vet jeg ikke, men det er jo alltids neste år da. akkurat nå vil jeg bare se hvor stor plass de trenger og hva som må til for at man skal få frukt på dem. venninna mi sin er ganske stor allerede så det er nok ikke mange ukene før disse virkelig har skutt fart og tatt over plassen. nå har alt i drivhuset mitt ganske god plass så det er ikke noe problem. vi får bare håpe at det jeg har lagd faktisk holdt når de skal begynne å klatre. inne i drivhuset har jeg brukt en sprosse til vindu (det hvite på bilde nr.1) og på de utenfor drivhuset har jeg lagt ned 2 mursteiner også skal dem få klatre ut fra kassene og over på mursteinene som ligger langs drivhuset (disse er på bilde nr. 2 og nr. 3).

som dere kanskje ser så er det forskjellige størrelser på dem. den som er på bilde nr. 1 er jo en del større blader på enn på de andre. dette er jo fordi dem begynte å spire forskjellig. grunnen til at jeg har satt ned pinner på bilde nr. 1 er for at melonplanten skal vokse riktig vei. den er ikke helt enig med meg, men vil den ikke så skal den. det blir jo så klart mye enklere når disse plantene faktisk får litt størrelse på seg for da er de tyngre og MÅ ligge/henge på akkurat den plassen de får beskjed om. da får de ikke vridd seg unna eller strukket seg. så det er egentlig bare nå i starten som er et lite problem.

også en a grunnene til at disse små melonplantene ble kastet ut og ikke de andre er jo fordi jeg vil fokusere mest på de som har kommet langt. vis jeg kan klare å få en melon før vinteren kommer så hadde jo det vært helt utrolig. altså, alle plantene får lik stell og alt mulig. det er ikke noe forskjell på dem annet enn at det ikke er plass til alt i drivhuset. venninna mi har ikke drivhus på sin vannmelon og det har gått helt fint så jeg tror disse honningmelonplantene skal få det bra der ute! så om dere syns dette er spennende og vil vite mer hvordan det går med melonplantene mine så er det bare å følge med.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg