Det spirer i vannliljefrøet

Vi har jo utrolig mange forskjellige frø nå som vi har kjøpt en del fra nettet. Det er jo mye man ikke får i vanlige hagesenteret og sånt. Vi ville derfor prøve noe litt annerledes og bestilte fra wish av alle ting. Jeg må si jeg hadde mine tvil, men vannliljefrøene har faktisk begynt å spire alt så dette er jo et godt tegn. Forhåpentligvis går det bra med alle de andre frøene også. Det er så mye jeg har lyst til å få til. Men bare det at vannliljen har begynt å spire gjør meg glad. Da blir det skikkelig fint i dammen ute i hagen. Det som mangler nå er å få lagd en foss. Men akkurat nå tenkte jeg at jeg skulle vise dere at det spirer i vannliljefrøet. Bare se på bildet under.

Alt vi gjorde var å fylle et høyt cola glass halvt med vann og legge frøene oppi. Vannliljer er ganske enkle sånn sett. Og om du ikke har en dam så kan du kjøpe en stor potte, fylle med vann og sette vannliljer oppi der i stedenfor. Vannliljer er jo utrolig flotte blomster så om du liker store blomster i forskjellige farger og har plass til en stor potte så anbefaler jeg deg å prøve det.

Nå har vi sådd en god del av de frøene vi har fått. Vi har også puttet en del i våte servietter i zip bager. Så vi får se hva som skjer og hver som spirer og ikke. Det som spirer det spirer og da blir vi utrolig glade. Det som ikke spirer blir jo litt kjipt, men da har vi i det minste prøvd. Vi har jo fått til utrolig mye annet da. Agurkplanta som et eksempel har jo fått masse agurker nå og vi har jo alt høstet flere. Tomatene og chilien har det også gått utrolig bra med. Så her er det bare å vente. Kanskje får vi både druer, mangoer, paprika og meloner. Kanskje vil det spire i både lime, appelsin, sitron, pasjonsfrukt, pære og myyye mer. Ååh, det ville vært så utrolig moro å fått til appelsin, lime eller sitrontre. Jeg har jo sett flere som har sitrontre og de er jo så søte. For øyeblikket er jeg ikke så opptatt av å få så mye frukt av dette for det tar jo litt tid før noe av dette kan bære frukt, men bare det å se det spire er jo stilig bare det. Så når jeg la merke til at vannliljen spirer så kjente et lite håp for resten av frøene. Så da får vi bare vente å se. Om det kommer noe så vil dere få lest om det her på bloggen.

Er det noe dere vil se mere av eller ønsker at jeg skal prøve å så/dyrke så er det bare å skrive i kommentarfeltet. Har dere spørsmål så er det bare å stille. Jeg vil svare på det så fort det lar seg gjøre. Er du glad i blomster, planter og trær så følg med på bloggen min for her vil det komme mye mer fremover.

6 kommentarer

Siste innlegg