jeg vet bedre nå

jeg har jo utrolig lyst til å ta med meg gubben og bikkja og bare gå langt inn i skogen. bruke hele dagen på å gå tur og nyte naturen. det å kunne slappe av og høre små bekker, fuglekvitter og vinden i trærne er jo det aller beste som finnes. derfor prøver jeg nå å få med meg gubben på tur. det er jo ikke akkurat så lett å finne noen andre som vil ta på seg fjellskoene og vandre langt pokkerivoll inn i skogen sammen med meg. pluss at jeg vil gjerne ha en som faktisk har god hukommelse og som vet hvor vi skal eller i verste fall vet hva vi skal gjøre for å overleve om vi skulle gå oss vill. nå finnes det jo mange stier og veier som er lagd for å gå til diverse turiststeder, men jeg har så utrolig lyst til å oppleve villmarken slik Lars Monsen har. drømmen er å kunne ta en helg eller noen dager og bare dra ut på tur. ujevnt terreng og nye opplevelser i flott natur. ting trenger ikke å koste mange penger for at man skal ha det fint.

en langtur kan være like mye ferie som en tur til Syden om man liker sånt. så jeg håper virkelig at det blir en skikkelig skogstur i år. vi får vente å se hva som skjer. i verstefall så har vi skogen rett ved oss med masse flotte stier. der kan vi gå lange turer og nyte naturen. jeg er jo litt redd for all den flåtten og ormen så kanskje ikke en dårlig ide å gå der hvor stien er? jeg skal hvertfall prøve å få gått 1-2 turer hver dag. jeg gikk litt i går og jeg gikk en lang tur i dag. det er godt å få bevegd litt på beina, men rundt her er det jo ikke så mye bakker så det blir jo ikke så mye trening i de rundturene jeg går alene. vi får se, kanskje jeg klarer å dra med meg gubben? vi har nok begge to godt av å komme oss litt ut og ikke bare ligge på sofaen og sove (da mener jeg han og bikkja). jeg gjør så godt jeg kan for å holde meg i form. jeg kjenner jo på hele kroppen at jeg har blitt mye bedre, men jeg har jo en lang vei og gå. da må man bare fortsette og fighte for det man ønsker å oppnå. i mitt tilfelle er jo det god helse. helsa mi har jeg slitt med ganske lenge nå og jeg har egentlig gitt opp før jeg har begynt.

jeg har fått meg selv til å tro at 1 langtur i løpet av en uke er mer enn nok trening. det er jo ikke det! vis jeg skal oppnå bedre helse så må jeg endre alt ved meg selv! jeg må snu hele verden min på hode og det er akkurat det jeg har gjort. jeg trener hardt flere ganger i uken, spiser mye sunnere og prøver å holde meg borte fra godteri i ukedagene. nå tenkte jeg å prøve å holde meg til 2 dager i måneden så får vi se hvordan det går. men som dere kanskje skjønner så er det mye jobb for å gå ned i vekt, få bedre helse og nå sine mål. nå har ikke jeg veid meg på en god stund, men vekt er ikke lengre viktig for meg så lenge jeg føler at jeg klarer å fungere i hverdagen. jeg kan faktisk si at jeg har blitt en helt annen person. jeg sluttet å snuse, kuttet ned på brus og godteri, begynte å trene og nå skal jeg begynne å gå masse turer i tillegg. kiloene detter av etter hvert så lenge jeg fortsetter å gjøre det jeg må for å komme i form.

– jeg er ikke i mål enda, men jeg kommer dit en dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg