kaptein sabeltann

dere fikk se alle bildene jeg tok av dyrene i dyreparken, men noe av det viktigste for de aller fleste er vel egentlig kaptein sabeltann. vi prøvde å få med oss det meste i dyreparken og kaptein sabeltann showene var jo intet unntak. det var både før og etter tokt at kaptein sabeltanns menn dukket opp på scenen midt i kaptein sabeltanns rike. her fikk vi se sjørøverne i levende live. til og med kaptein sabeltann dukket opp, men bare for å få mannskapet til å kjappe seg. det var veldig gøy å se på for meg, men jeg tror faktisk gubben hadde det enda gøyere der han stod med gåsehud og gelebein som en skikkelig landkrabbe når selveste kaptein sabeltann dukket opp på hengebroen. gubben smilte fra øre til øre som en liten guttunge. han hadde nok passet bra som Pinky, verdens yngste sjørøver.

her er da noen bilder fra de små showene som ble spilt inne i kaptein sabeltanns verden. det var sang, dans og mye moro. dette er virkelig verdt å få med seg når man skal til dyreparken. tiden bare fløy av sted og det var virkelig en opplevelse jeg ikke kommer til å glemme!

det neste som skjedde var da jeg og gubben skulle gå om bord på den sorte dame, kaptein sabeltann sin stolte skute. mannskapet her var ingen av de kjente fjesene på bildene over, men allikevel skuffet det ikke for han som var sjørøver på den sorte dame lagde virkelig mye liv og gjorde turen utrolig bra!

han gikk rundt på skipet som en ekte sjørøver for å si det sånn. på bildet over kan dere jo se at han klatrer rundt. og når vi møtte den andre båten ute på havet, grevinnen, så ble det både kanoner og skriking dem imellom. og siden dette er for barn så ble det brukt morsomme og tullete kallenavn til hverandre i stedefor stygge banneord. det var rett og slett en skikkelig morsom og spennende tur på havet med den sorte dame.

her ser dere grevinnen som seiler mot oss. det ble en duell og vi vant! HIV OG HOI!! så når det var ferdig så seilet skuta tilbake til samme sted der vi kom fra og grevinnen ble jagd tilbake dit hun kom fra. den sorte dame vinner alltid!

så skulle vi kjøpe oss litt mat i kaptein sabeltanns rike. vi steller oss i kø og plukker til oss en hamburger hver og en pommes frites på deling. når jeg snur meg så kommer den sorte dame seilende inn mot land. der står kaptein sabeltann sine menn. jeg hadde faktisk ikke fått med meg at de skulle komme inn på den sorte dame, men jeg er glad jeg var på rett sted til rett tid! mannskapet fikk alle på land til å rope HIV OG HOI og da kommer selveste kaptein sabeltann frem. det ble skikkelig show før de gikk i land og ble borte. jeg måtte jo slenge opp kameraet og knipse noen bilder så her har dere kaptein sabeltann og hans menn som kommer hjem fra tokt!

det var utrolig tøft å få se på! og som ikke det var nok så tok vi jammen oss råd til å dra på kveldsshowet også (og med vi så mener jeg den snille gubben min). selv om vi ikke fikk sitte på samme sted så var det fortsatt en opplevelse vi aldri kommer til å glemme. stykket het kaptein sabeltann og Grusomme Gabriels skatt. for dere som har sett filmen så var det ikke helt likt, men allikevel ble det noe fra den gamle, gode filmen. det var nye roller og nye sanger som jeg aldri hadde sett før. jeg ville såklart likt å sett det ekte stykket, men når jeg hadde fått sett hele stykket sammen så var det et fint stykke. jeg savnet så klart at det ikke var sånn som jeg trodde, men ja… sånn er det når kaptein sabeltann var en stor del av barndommen. det var jo ikke noe galt med selve stykket! (selv om jeg ikke helt forstod det med borgemesteren av kjuttaviken. jepp, det var det hun sa).

finn 1 feil… jepp, borgemester skrulle tulleru.

har du vært å sett dette stykket i Kristiansand dyrepark? hva syns du i såfall om denne karakteren? får terningkast 1 hos meg dessverre. MEN!!!! ser dere tante bassa? gjett hvem som spiller henne!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg