Når 1000 ting har skjedd

I går var vi en tur på hagesenteret og fikk tak i noen flotte blomster. Det er forsatt veldig varmt så man kan jo ikke sette disse blomstene hvor man vil, men heldigvis hadde vi en plan på det meste. Det som hadde stått midt i sola ved uteplassen var jo ødelagt så det måtte byttes ut. Nå som vi har fått opp veggene på uteplassen så blir det også mere skygge. Noen av tomatplantene har kommet ut av drivhuset, vi har fått det utrolig flott med små blomster og hortenziaer. Gubben fant en hortenzia på fyllinga som var helt i orden. Han tok den med og nå spirer den videre hos oss. Så til sammen nå har vi 4 hortenziaer.   De er jo utrolig flotte og vis den blir for store for pottene sine så skal vi ha dem ved gjerdet (som vi skal lage). Eller så har vi fått frø til svarte roser som jeg syns hørtes utrolig stilig ut. Vi har jo 4 forskjellige farger, men svart har vi ikke. Jeg håper bare disse frøene er ekte og ikke bare noe tull. I tillegg har vi lime og sitron. Jeg er veldig spent på om dette kommer til å bli nor av eller om det er bortkastet penger. Det får dere vite i løpet av sommeren. I tillegg til alle frøene som vi vebter på at skal komme. Alt skal prøves ut og vis det går så er jo det helt supert. Da blir i allefall drivhuset brukt til disse eksitiske plantene og tomatplantene ryker ut. Men nå som vi har såpass mye skygge så tror jeg det skal gå bra å ha tomatplantene utenfor drivhuset.

Avocadoen fikk røtter, men hadde råtnet inni så den gikk i søpla. Bedre lykke neste gang. De sier alle gode ting er 3 så kanskje neste forsøk blir bedre? Det ville jo vært moro å fått til avocadotre. Vi har jo klart å fått mangoen og nektarinen til å spire. Hvorfor må avocadoen være vanskelig?

Slik ser i allefall alt ut for øyeblikket. Det er jo bare noen dager siden det ble sådd så man må jo være tålmodig. Det spirer ikke SÅ fort. Jeg håper bare det spirer i løpet av sommeren. Disse som blir sådd nå vil ikke bli satt i drivhuset før neste år. I vinter skal dem stå inne.

Som dere kanskje har skjønt så har jeg masse prosjekter og mye å styre med i hagen. Jeg har så mye frø at jeg måtte bytte ut kurven og ha det i en boks (eller 2 da – 1 til grønnsaker og 1 til blomster). I tillegg til alt i drivhuset som må passes på, høstes og vannes. Så er det alle blomstene både inne og ute som må stelles og vannes. Vi har jo noe planter inne også. Det som har spira er: mango, nektarin, eple. Så her er det full fest. Jeg tenkte jeg skulle prøve å få mer orden i både vinduene og på benkene foran vinduene så det er god plass til flere potter. Det vil nok ta ganske lang tid før det kommer frukt på noe her, men jeg tror faktisk det blir en del av dette som blir suksess. Nektarintreet er jo ca. 30cm høyt allerede. Mangotreet er rundt 15-20cm og epletrærne vokser de også. Jeg trot så lenge man brenner for noe og aldri gir opp så klarer man hva som helst! Blomster og planter er vist min greie.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg