dyreparken del 4 villmarken

i dyreparken er det en helt egen plass for dyr man finner i villmarken. jeg fikk dessverre ikke tatt bilde av elgen, men jeg fant fjellrev, oter, jerv og ulv. dette er de bildene jeg er minst fornøyd med. jeg fikk ikke så gode bilder her fordi det var vanskelig å zoome inn på dyrene, få riktig lys osv. jeg prøvde og jeg har fått bilder og da må jeg vel være fornøyd. det er jo ikke akkurat lett å fange disse dyra på bilde. fjellreven var jo ikke så vanskelig, men der var det lyset jeg slet med. jeg fikk 2 fine bilder som dere ser under. er den ikke flott? skulle gjerne hatt bilde av den stående for den hadde en flott hale!

vi gikk videre og fant jerven. de stod jo ikke akkurat så mye stille og da vill nesten ikke kameraet fokusere. jeg har samme problem når det kommer til bikkja mi. på svart/mørk brunt så sliter den med å fokusere, men til slutt fikk jeg jammen 2 bilder jeg er fornøyd med. kan ikke klage når man har fult fokus på jerven. helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg kom til å få noe bra bilde i det hele tatt, men de ble da ikke sååå ille. bare se på de bildene under her så ser du 2 flotte jerver.

den på det nederste bildet smiler til og med. de er kanskje ikke noe å bråke med, men jerven er søt da! neste vi fikk være vitne til var den norske ulven. så stolt og majestetisk den er. jeg har aldri sett en ulv i levende livet før (som jeg husker) så dette var utrolig spennende. den holdt seg ganske langt oppe i skogen, men allikevel klarte jeg å få et bilde av den før den stakk sin vei. ei flott ulvemor. det ser faktisk litt ut som blanding av husky og schæfer faktisk. dessverre var hun ikke intressert i å bli tatt bilde av i det hele tatt. hun gjemte seg bak trærne med en gang vi så henne så dette bildet under her er faktisk bare flaks at jeg fikk tatt! men er hun ikke vakker??

så når vi gikk ut av villmarken så trodde vi at vi hadde sett alt, men jammen var det en liten oter som stod å badet rett utenfor villmarkstien. jeg syns jo alle dyr (så å si) er nydelige, men denne falt jeg helt for der den stod og kjølte seg ned. igjen ødelegger sollyset for bildet siden han var så våt, men det stod sååå mange mennesker rundt og stirret på denne stakkars oteren som var midt i stellet så da får man ta det man kan få og knipse bildet der det er plass å stå.

det frister veldig å bestille rom neste år så man kan bo i parken og oppleve dyrene når alle andre har dratt, men det er ikke akkurat billig å bo i selve dyreparken. vi får se hva neste år bringer. turen i år var i allefall helt fantastisk og jeg og gubben har veldig lyst til å oppleve parken igjen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg