dyreparken del 2 småtasser

nå skal dere få se bilder av surikat, ørkenrev og lemur. her er det umulig for meg å finne èn favoritt. de er jo så søte alle sammen. jeg var veldig heldig med en god del av bildene jeg tok og her kommer det noen flotte bevis på det. først ut har vi surikat. her var det jo flere på samme sted, men jeg syns de 2 bildene under ble finest. eller så var det en surikat som gravde, en som lå inni stokken og dro han her i halen, en som lå rett ut i sola (så nesten ut som han hadde svimt av) og resten lå i en klynge litt lengre unna.


de er jo så herlige å se på. det var mange ganger jeg tenkte at det ville vært moro å gått inn å klappet dyrene, men det går jo ikke. noe jeg var veldig glad for å ha med var kameraet mitt som kan zoome ganske nærme og allikevel få bra bilder. man må være ganske stødig på hånden om man vil ha bra bilder og det er jo ikke alltid like enkelt når småbarn vimser og dytter, men det ble da ikke så aller verst til tross for at de voksne ikke alltid er like flinke til å holde ungene sine unna. det er jo en dyrepark og det er jo ment for barn så man må bare svelge irritasjonen og puste dypt inn når en unge dytter borti armen din når du står der og prøver å holde kameraet stille. men jeg kan si såpass at barna var ikke det som var verst. tenk deg at du står og skal ta bilde av noe og en veps går nesten inn i øret ditt, oppi fjeset ditt og på ryggen din. DA snakker vi problemer med å ta bilder da! det kryr av veps til vanlig, men når noen mennesker ikke klarer å treffe søppelbøtta eller man faktisk står ved søpppelbøtta så er vepsen inni øret ditt med en gang. jeg så jo hvorfor vepsen var så glad i dyreparken. folk kastet nesten urørte sukkerspinn og alt mulig i søpla. noen har veldig god råd og er glad i veps! men nå skal dere få se ørkenreven.

det var nok litt for varmt for disse småtassene når vi var der. jeg skjønner dem godt jeg! de hadde i allefall gravd seg godt ned i den kalde sanden og slappet av. det var nok mer aktivitet i dem når det ble kaldere, men det fikk ikke vi sett denne gangen. når vi var der så lå de bare sånn, men det var jo bare søtt da! de er så nusselige med så store ører og lite fjes. det minner meg egentlig om chihuahua, bare myyye søtere! men nå skal dere få se på lemurene. vi fant dem ikke med en gang, men plutselig så var dem inne samme sted som apene og da fikk jeg tatt noen fine bilder mens dem koste seg med mat og slappet av inne der det var litt kaldere.

fortsatt litt kjipt det med sperringen foran, men det gikk jo ann å få et bilde til slutt. kameraet var ikke alltid like villig til å fokusere på riktig, men jeg ble faktisk utrolig fornøyd jeg. bildene ble ikke så aller verst, men jeg skulle gjerne hatt flere bilder av dem. når de var ferdig med å spise så smatt dem rett ut igjen. vis ikke det var vann oppi der da?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg