Dyreparken del 1 apekatter

når jeg drar på turer så blir det jo alltid noen bilder, kristiansand dyrepark er inget unntak. Det kommer til å bli delt opp i flere innlegg siden jeg tok så mange bilder, men følg med så får du være med på reisen igjennom dyreparken du også. Kanskje har du aldri vært der før og finner ut at dette er et sted du bare MÅ dra til. I dette innlegget skal dere få se apekattene som bor i dyrehagen. Det er jo ikke bare Julius som bor der, selvom han er mest kjent. Neida, det finnes mange andre type aper. Jeg fikk desverre ikke bilde av alle, men jeg skal vise dere de jeg tok bilde av. Det var jo utrolig masse flotte dyr og mye å se på. Nå er det sikkert mange som er i mot dyr i fangenskap og det skjønner jeg jo veldig godt, men allikevel så er det spennende å se dyr man ikke kan se hvor som helst (samlet på ett sted). Jeg har litt delte meninger om dette som dere kanskje forstår, men i kristiansand dyrepark så ser man at dyra har det bra og blir godt tatt vare på. De har jo grei plass å bevege seg på og kan gjemme seg om de ikke orker alle menneskene. Jeg syns faktisk dyreparken gjør en utrolig god jobb med dyrene så jeg har ikke noe å si på akkurat dette med dyrenes trivsel og helse. De får alt de trenger!


dvergsilkeape


Keisertamarin


løvetamarin


edderkoppape


edderkoppape


sjimpanse


sjimpanser


sjimpanse
 

det var jo en del forskjellige aperaser som dere ser på bildene over, men jeg må jo si at den oransje var søtest. gubben lekte med den ene ved å holde fingern ved buret. apen kom og holdt han i fingern, så de er jo utrolig skjønne da. orangutangen var vel den jeg ikke fikk bilde av for de var inne og det var ikke like lett å få bra bilder igjennom plastikkruta. så var det en apeart vi ikke klarte å finne. jeg vet ikke om det var fordi vi rett og slett overså den eller om vi ikke fikk gått akkurat der. det er jo ganske stort så det er jo ikke alltid lett å få med seg alt selv om vi hadde 2 hele dager i dyreparken. men ekornapen var ikke å se. for dere som lurer på hva en ekornape er så er det den apetypen herr Nilson fra Pippi er. men jeg må si at jeg fikk ganske mange fine bilder av apene da.

følg med for flere bilder av andre dyr i dyreparken.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg