Så mye poser med frø!

I den sitronen jeg brukte i “sorbeten” så var det mange steiner (også kalt frø). Så jeg la alle frøene til tørk i en bolle og i dag tenkte jeg at jeg skulle putte de i en liten zipbag som jeg har gjort med mange andre frø. Det var først når jeg bladde igjennom disse posene at jeg fant ut hvor mange frø jeg faktisk har. Det er jo så mye forskjellig man kan så og jeg har jo da det meste. Mange frø kommer fra frukt/bær/grønnsaker, jeg har bare plukket ut frøene mens jeg har spist. Det er så mye forskjellige frø så jeg tror jeg trenger en større kurv! Og nå har ingen av frøene vi har bestilt kommet ennå… jeg trenger definnetivt en større kurv!!

På bildet over ser dere de jeg har kjøpt selv. Det er jo en god del bare det, men vis du ser på bildet under så er det jo mange flere og det er de frøene jeg har tørket fra grønnsaker osv. selv.

Dill og rabarbra er fra venninna mi da, men resten er fra grønnsaker her hjemme. Jeg har jo spart utrolig mye penger ved å hente frø fra grønnsaker og sånt. Og for dere som måtte lure så fungerer det utrolig bra. Melon, eple, nektarin, mango og paprika har begynt å spire ganske bra. Jeg har ikke fått prøvd alt ennå, men senest neste sommer så blir det nok å ha prøvd alt. Nå har jeg fokusert på det jeg har i drivhuset og som står i potter i en bakk i stua. Nei, det er ikke særlig pent med en stor bakk i stua, men jeg sparer mye plass i forhold til potter i vinduskarmen. For nå har jeg bare brukt potter som blomstene har kommet i fra butikken og de har jo hull i seg, derfor må jeg ha en bakk i stua. Jeg vil jo ikke ha vann og jord overalt! Oppi bakken står det eple, morell, sitron og drue. I vinduskarmen har vi nektarin, avokado og mango. I drivhuset er det agurk, tomat, mango, melon, paprika, chili, drue og nektarin. I tillegg venter vi jo på mye annet. Bl.a kommer det pasjonfrukt, lime og banan. Jeg er veldig spent på banan fordi det finnes ikke frø i selve bananen så man må kjøpe det. Desverre finnes ikke bananfrø i noen norske butikker/nettbutikker så vi måtte bestille fra utlandet. Forhåpentligvis får vi et lite banantre ut av disse frøene, men det vet man jo aldri når man bestiller fra utlandet… bare å vente og se!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg