chiliplanten i ny pallekarm

jeg har jo prøvd å ta bilde av chiliplanta mens den stod i det lille drivhuset, men tomatplanta har stått i veien og det har blitt vanskelig å vise hvor langt den har kommet. i går flyttet jeg jo chilien ut av pallekarmen med tomatplanta og agurkplanta. nå kan jeg endelig vise dere hvordan det går med chiliplanta også. her har det faktisk skjedd en god del siden vi kjøpte den. for når vi skulle velge hvilken chiliplante vi skulle ha så valgte vi en uten noen utvokste chiliskudd. her var det kun små knopper som ble til blomster. i dag har den fått masse mini chilier som dere ser på bildet under. her har det virkelig blitt mye, men det kunne nok vært enda mer om ikke tomatplanta hadde overtatt hele drivhuset med røttene sine. så nå som jeg har flyttet den så kanskje det blir litt lettere for den å produsere chili.

og for at det ikke skulle skje noe form for overtagelse i form av røtter så tenkte jeg at jeg liksågodt kunne dele opp pallekarmen. vi hentet jo noen murstein for noen uker tilbake og de kom godt med i pallekarmene. i tillegg til at det var kjekt å dele opp så sparte jeg jo også litt jord siden steine står helt ned i bunnen. som dere ser på bildet under så har jeg lagt murstein rundt chiliplanta og mellom disse andre plantene. det er nok alt for tett i forhold til hva jeg har plantet her, men det får bare være sånn nå. men alle disse plantene levde i det lille drivhuset. de små plantene er melon og paprika. de har mye mer plass nå enn det de hadde så det kan jo hende at de kommer seg. man vet jo aldri. og om de trenger mer plass så skal jeg nok klare å lage mer plass til dem, men akkurat nå skal ting få stå slik dem står nå. det er i allefall penere nå enn det som var i minidrivhuset!


denne pallekarmen står nå i det store drivhuset. planen var egentlig å bruke denne lille pallekarmen til urter, men så fant jeg ut at den passet mye bedre i drivhuset. jeg fikk plass til mye og den tar ikke så stor plass. nå er det jo egentlig mer enn nok plass til å ha store pallekarmer inni der, men jeg har lyst til å ha litt annet enn bare pallekarmer så derfor passet denne perfekt. hva som kommer inni her får dere vente å se. jeg avslører ikke det riktig enda.

#chili #chiliplante #pallekarm #drivhus #grønnsaker

1 kommentar
    1. Spennende! har selv noen ghost stående på balkongen nå… stiklinger som hadde god rotklump i mars, er nå 5-6 ganger så store som da 😀
      håper på min første chilli yield i år 🙂

      følger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg