tenk at du bare var et frø

jeg var jo så heldig at jeg fikk diverse frø fra venninna mi tidligere i år. det var jo utrolig gøy å få noe jeg ikke alt hadde i hagen. blant disse frøene så var rabarbrafrø. jeg tenkte først at det ikke var noe jeg ville ha i hagen. for da jeg var liten så likte jeg ikke rabarbra med sukker. men så tenkte jeg at det går jo ann å lage rabarbragrøt. og det er jo ikke sånn at en rabarbraplante vokser så utrolig fort og blir så stor som de jeg husker fra min barndom. nei, det tar jo litt tid. så jeg tok en liten potte og puttet frøene i jorda og for dere som har fulgt med en stund så kom det jo noen søte, små rabarbrablader. så jeg pottet den om når den hadde blitt litt større og ikke var så skjør. nå lever den i en stor potte og vokser litt for hver dag. det vill jo ta litt tid før jeg kan lage noe rabarbragrøt ut av denne lille søtnosen, men den trives i allefall og det er det viktigste for meg. som dere ser på bildet under så har den fått utseende til en rabarbraplante.


i denne potta skal den nok få den plassen den behøver for å vokse seg stor og bli modne rabarbraer. vis ikke i år, så kanskje neste år. den ble jo plantet ganske seint så det kan hende at jeg må vente helt til neste år, men bare å se på den er jo fint. den er som en baby Groot (for dere som har fått med dere guardians of the galaxy) bare det at denne kan ikke danse… tror jeg da.

#rabarbra #plante #hagen #fraetfrø

2 kommentarer
    1. Vanskelig å vite med sikkerhet at plantene ikke hopper opp av jorden om natten, og tar seg en svingom! Tror rabarbraen din er en elegant danser, når den først kommer i gang.
      Rabarbrafyll i kake pleier å være ganske godt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg