gigantisk tomatplante

for et par måneder tilbake så kjøpte vi en tomatplante som skulle få gule tomater. jeg plantet den i det lille drivhuset og den fikk virkelig strekt seg. vi måtte sette på 2 pallekarmer ekstra fordi den vokste sånn, enda var ikke det nok. den siste tiden har den ligget klistret oppi taket på det lille drivhuset og det har bekymret meg at den ikke har fått nok plass. det går jo ikke akkurat ann å bøye den så mye som vi har gjort med agurkplanten.

vi bygde jo drivhuset vi hentet nå rundt det andre. så nå står jo de plantene i det store drivhuset. jeg fortalte dere jo at jeg hadde tatt ut ganske mye fra pallekarmen og over i en annen. så nå får tomatplanten virkelig nok plass til å vokse. den strekker seg jo så mye at jeg måtte binde et bånd forsiktig rundt planten. ikke nok med at den er stor, den er også full av tomater. det er så mye tomater på denne planten at det er helt uvirkelig. noen steder står det at man skal knipe av noen av de, men frem til nå har det gått greit så da lar jeg det bare være. men som dere ser på bildene under så har disse tomatene kommet utrolig langt. det er faktisk ikke så lenge før noen av dem er modne. jeg kan nesten ikke vente med å smake på dem. de kommer til å bli skikkelig gode i salaten og som snacks foran TV.


når vi først kjøpte denne planta så tenkte jeg liksom ikke at den kom til å bli så stor. planen var jo egentlig å ha den inne, men jeg er veldig glad for at jeg ikke gjorde det! den er jo alt for stor til å ha inne og det ville blitt veldig mye jobb  flytte den fra potta og ned i bakken/drivhuset når den først hadde blitt stor. jeg hadde jo lest hvor stor den kan bli, men jeg trodde faktisk aldri jeg kom til å få så stor plante. jeg har vist fått noen av gartnergenene til bestemor allikevel. hun viste virkelig hvordan man skulle behandle planter. hagen hennes var nydelig! kanskje hun hjelper meg uten at jeg vet det. for helt ærlig, jeg hadde aldri trodd jeg skulle få en så fin hage som jeg har hatt i år. til tross av det alt for varme været så har det jo faktisk blomstret og blitt utrolig flott her. hvem skulle trodd at jeg hadde klart å holde liv i plantene mine mens gresset ble gult av sola? IKKE JEG!

#grønnefingre #hagearbeid #tomater #tomatplante #bilder #fotografi

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg