Drivhusbygging

frem til nå har det vært ganske grei temperatur. jeg håper det holder seg sånn, overskyet og varmt. for når sola steker så får jeg veldig fort vondt i hodet. men drivhuset begynner å få en del av glassplatene på og noe av grønnsakene er satt inn i drivhuset. her er det bare å jobbe på så blir man ferdige til slutt. vi har ikke alle glassplatene da. en del av dem er ødelagt så da må vi finne på noe lurt, men det går nok med litt fantasi. det trenger ikke se perfekt ut for min del, jeg vil bare at plantene mine skal ha det bra og ikke bli spist på av fugler og sånt.


så langt har vi kommet på drivhuset. den ene siden og dale taket er nesten ferdig. det har kommet noen glassplater foran og døra er satt på. nå gjenstår ene veggen, taket og bak. men bak blir det nok bare å sette opp noe plast eller lignende så det blir tett. det er så mye veps i de buskene så det er kanskje greit å være litt forsiktige akkurat når det gjelder å driver for mye bak der.

men dette med glassplater er litt av et puslespill! man kan ikke sette dem hvor som helst. nei, taket har en størrelse, veggene har 2-3 forskjellige størrselser og øverst (foran og bak) er de skeive. det er ganske mye å holde styr på! som dere ser så har platene blitt satt litt overalt. det er nettopp fordi det er nesten umulig å vite hvem som skal hvor. men handyman kan løse alt! HELDIGVIS! så da blir det et tett drivhus til slutt, om vi så må bruke plastikkposer og gaffateip.

jeg syns dette er utrolig moro. vi har ønsket oss et drivhus og nå står det faktisk i hagen. det er litt uvirkelig for jeg hadde faktisk ikke trodd at vi kom til å få tak i noe i år. så plutselig står det helt perfekt på den plassen vi hadde planlagt å ha det. jeg har rett og slett ikke ord. jeg er bare så utrolig lykkelig. jeg kommer til å bruke mye tid inne i drivhuset. jeg har så mange ideer og tanker om hvordan det skal bli inni. om alt skjer i år eller om det ikke kommer før til neste år vet jeg ikke, men det kommer til å bli utrolig fint til slutt. jeg må bare ta det når vi har råd til å kjøpe inn ting og tang. nå har vi jo flere baller i lufta, men jeg tror dette kommer til å bli utrolig bra til slutt når alt er opp og står. jeg vet ikke når, men det kommer uansett til å skje noe hele tiden fremover nå.

#drivhus #hagen #bilde #fotografi #planlegging #planer #grønnsaker #dyrke #planter

8 kommentarer

Siste innlegg