Mye å gjøre gitt

med gårsdagens gjøremål så tenkte jeg å ta det litt roligere i dag, men det kan man jo ikke forvente når man har så mye som skal gjøres. drivhuset skal ha på glassplater og planter må jo inn dit. jeg har også flyttet pottene med morellfrøene fra trappa til verandaen sånn at de kan få litt mer sol. tomatplantene som stod i potter på verandaen har blitt flyttet til drivhuset. jeg har også dratt opp chiliplanta, paprikaplanta og melonplantene fra pallekarmene med det lille drivhuset på. nå står det kun agurk og tomatplanter igjen i disse pallene. chili, paprika og melonplantene har fått en egen pallekarm hvor jeg har delt opp så det ikke blir røtter overalt(blandet). forhåpentligvis holder mursteinene de vegg fra hverandre. i tillegg til det så har jeg fått en tomatplante til i pallekarmen med agurk og tomat. jeg har fått en tomatplante i hver av de to litt større pottene som egentlig stod ved inngangen til plassen vi har i hagen. jeg har også satt en mangoplante inni der. ennå er det MYE plass igjen så da må man prøve å finne på noe mer man kan ha inni drivhuset. jeg har lyst på en pallekarm til og noen potter i allefall. kanskje få lagd noe hyller eller om vi finner noe slik at jeg kan ha noe småtteri der. eller så er jeg utrolig fornøyd med hvordan det begynner å bli. bilder kommer ikke før jeg er ferdig med å plante og ordne inni drivhuset. så om du er nysgjerrig på hvordan det blir i drivhuset så er det bare å følge med.

som dere kanskje skjønner så har det vært skikkelig mye å gjøre i dag og jeg har egentlig vært mye opptatt. jeg prøver å blogge litt innimellom eller om kvelden/morgenen så jeg håper dere kan smøre dere med tålmodighet når det blir slike dager. man må jo utnytte været når man orker og kan. jeg våknet opp med skikkelig store smerter i venstre arm (dette begynte egentlig i går kveld etter bæring av glassplater til drivhuset) og trodde egentlig ikke jeg kom til å gjøre noe i dag, men heldigvis så gav det seg etter hvert.

i kveld blir det å lage pizza til middag. man skulle tro at etter den pizzabomba på bursdagen til mamma så ville ikke jeg ha hatt lyst på det på en stund, men neida… pizza blir det! men dette er hjemmelagd og det blir jo noe helt annet!

nå skal jeg slappe av litt før det blir en liten tur på butikken. jeg trenger sopp til pizzaen og en liten sjokolade til lørdagsgodt. resten har vi her.

hva skal du ha/har hatt til middag i dag?

#pizza #drivhus #hagen #grønnsakshage #Grønnsaker #gjøremål #tid #middag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg