du er så god

jeg våknet opp i dag og gikk ned. jeg kjente fort at det var mye kaldere på gulvet nå enn det har vært på en stund. det blir nok ikke fult så varmt i dag for å si det sånn, men det er jo egentlig like greit. da kan jeg kanskje få gjort litt mer her hjemme. plantene trenger i allefall litt vann i dag også. så har vi jo alltid noe å gjøre både inne og ute så jeg får se hva jeg gjør. når har jeg i allefall gått over alle lista med jobber som ligger ute så da er jo det ute av veien.

jeg har fått i meg noe mat og er klar for å ta tak i en ny dag. og i morgen kommer det en stor dag! da skal jeg nedover og feire bursdagen til mamma. da blir det ut og spise sammen. jeg gleder meg masse til i morgen. det blir utrolig koselig. jeg kan ikke huske sist jeg var på Lizzi’s sammen med mamma sist. og selv om man ikke fyller rundt tall så kan man jo gjøre noe koselig sammen. hun fortjener oppmerksomhet og en koselig dag på bursdagen sin uansett! jeg er kjempe glad i henne. mamma betyr alt for meg. hun har vært der hele min oppvekst og stått i stormen uansett hva. hun er virkelig helten min, en hverdagshelt! for det kan ikke ha vært lett å være alene med dårlig økonomi og null fridager. for når man har barn så er jo hver dag en ny dag på “jobb”. kokk, renholder, sykepleier, gartner, sjåfør osv. når man er barn så skjønner man ikke hvor heldige man er som har forelder(e) som passer på og alltid er der. men når man blir voksen så setter man virkelig pris på dem og da gir man kjærlighet tilbake til dem som har vært der hele vårt liv.

hva som skjer resten av uka er litt usikkert, men det tar jeg som det kommer. ikke alltid like lett å lage planer så da må man ta det på sparket, men det gjør ikke meg noe. mye av livet mitt har vært sånn. når jeg var mindre så kom mamma inn på rommet mitt om morgenen og sa jeg måtte komme meg opp av senga for da skulle vi til Sverige. det var jo utrolig moro! man viste aldri hva som plutselig kunne skje når det kom til mamma. jeg må si at jeg faktisk savner de gangen, men plutselig som er man voksen og bor for seg selv og da får man bare tenke tilbake på de flotte minnene man har hatt sammen. også kan man lage nye minner, men kanskje på en litt annen måte. det er ikke akkurat sånn at vi får så mange sånne type turer. det blir jo helst til at man må planlegge. men sånn er det å bli voksen, ting er ikke like morsomme som de engang var. men det betyr jo ikke at man ikke kan ha det like morsomt på turer og sånt! jeg og mamma har hatt det mye gøy sammen etter at jeg ble voksen. jeg trodde aldri jeg skulle si det, men hun er faktisk som en kjempe god venn mer enn en mamma som bestemmer. det er vel noe jeg liker ved å være voksen, ingen andre enn meg som bestemmer over meg.

hva savner du ved å være barn og hva er det beste ved å være voksen?

#barn #voksen #vokse #mamma #forelder #bursdag #turer #minner

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg