Jobbsøking

da har jeg sittet en god stund og sett på jobber. det er jo mange jobber ute om du har den rette utdannelsen, men for meg som sitter her uten noe å støtte meg på så er det ikke alltid like lett. men jeg fant da noen jobber som jeg søkte på. man må jo søke på det man kan selv om jeg kjenner at jeg sku ønske jeg hadde en hel utdanning som jeg kunne gått tilbake til. jeg fikk aldri fullført lærlingtiden min. jeg ble lovet det, men tydeligvis var jeg ikke bra nok siden jeg ikke klarte å jobbe i 12 timer. men nå er jo det i mot loven så jeg er jo glad jeg ikke jobber der lengre. når lederen der står og sier at man må tåle såpass så er jo det litt rart. mamma hentet meg en gang jeg hadde jobbet natta og hun så hvor ille jeg var etter 12 timer. jeg hadde stått på selv om jeg stod dobbelt å pyntet kaker og tok oppvasken. jeg ville egentlig bare begynne å gråte fordi jeg hadde så vondt. du setter ikke ei som kommer rett fra skolebenken til å jobbe 12 timers nattskift!?! så selv om jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle få lærlingtiden min der så fikk jeg ikke det. og hvorfor ikke det? vel, fordi den byttet leder der jeg jobbet…

men nå har jeg i allefall fått søkt på jobber og håper det snart kommer noen positive svar for jeg begynner å bli ganske lei av å sitte hjemme og kjede meg uten fast inntekt. jeg håper jo egentlig på en jobb der jeg ikke trenger å jobbe hver dag. det ville vært fint å kunne begynne litt rolig og heller jobbe meg oppover.

men nå skal jeg prøve å få lagd meg litt frokost.

resten av dagen er litt uvist, men jeg skal prøve å få gått en tur i dag i allefall. har lyst til å være litt mer i bevegelse. nå har vi sittet alt for mye inne og jeg begynner å kjenne det. så med mindre det er stekende sol eller øsende regnvær så blir det å gå tur.

#jobbsøking #jobb #finn #nav #helgejobb #arbeidssøker #bilde

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg