den tar liv av hagen vår

ja, en ny dag og sola skinner fortsatt. jeg er veldig glad for at jeg ikke er en plante nå for å si det sånn. på grunn av sola og null regn så er det mye som dør og ikke klarer seg igjennom sommeren. nå er jeg jo veldig glad for at vi har en så fin sommer, men det hadde faktisk ikke gjort noe om det hadde regnet litt nå. gresset er helt brunt og salaten klarer seg ikke. sola har ødelagt mye, men ugresset skal fortsette å gro. det ser ikke ut i hagen så nå har jeg virkelig lyst på litt regn og mer grei temperatur for hagen våres. det er så trist å se at alt sammen kollapser fordi det er så varmt. det verste er at jeg tror ikke det vil komme noe særlig jordbær i år… og det som er så godt! nei, nå får dette været ta seg sammen og hjelpe plantene før alt går til H***** her! jeg og gubben har stått på for å få en flott hage også skjer dette… jeg er ganske oppgitt egentlig. når hagen har sett ut som en fylling så har det vært perfekt for grønnsakshage, men når vi lager det og bruker så mye tid, energi og penger på det så skal været ødelegge det. er ikke det så utrolig typisk!?

det er så kjipt å se at plante etter plante bare kollapser og blir brune. å vanne hjelper jo ikke så mye når bakken er helt tørr og vannet fordamper bare du ser på det. jeg prøver så godt jeg kan å vanne mest mulig når det er grei temperatur ute, men plantene har det ikke godt nå uansett hvor mye vann de får…


her ser dere resultatet på en varm, varm sommer. det er utrolig trist å se at dette skjer med plantene ute. det eneste som virkelig holder seg er det som er i drivhuset. alt annet ser sånn ut (som på bildet over). tomatplantene henger, sukkerertplantene er helt gule, salaten tørker inn og faller sammen. dette er virkelig ikke moro. men man må jo prøve så godt man kan for å holde det i live.

heldigvis har denne blomsten holdt seg ganske bra til tross for varmen. jeg syns denne er så utrolig søt. den gir så mye av seg selv. denne står ved siden av garasjen sammen med grønnsakene og det er virkelig god trøst å se denne overleve så lenge som den har gjort når alt annet ikke har det så bra.

vi får bare håpe at det snart blir bedre for plantene og at det kommer noen grønnsaker her i år til tross for hvordan det ser ut nå. jeg bare krysser fingrene hver dag og håper på minst mulig stekende sol for vis det holder på sånn så kan jeg bare legge ned grønnsakshagen og det ville jo vært ganske kjipt når man endelig har fått det til…

eller så går nå dagene litt opp og ned. gubben prøver å sove mest mulig på grunn av mye smerter. jeg hjelper han så godt jeg kan og prøver å holde det ryddig her. Oliver har veldig lyst til å ligge hos matfar, men siden gubben har så mye smerter i magen så går jo ikke det. akkurat nå ligger han i sofaen ved siden av meg. så jeg har plutselig 2 dovendyr (ikke bare hunden). så da får jeg gjøre husarbeid og stå på så blogges vi litt senere.

#varmen #grønnsakshage #grønnsaker #planter #blomster #blogg

5 kommentarer
    1. I den varmen som har vært nå, så kan plantene bli kokt om de vannes på dagtid. Stakkars planter. 😮
      Krysser tærne for at hagen overlever!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg