Dette gjør meg forbanna

Det er ikke alltid like lett å unngå missforståelser, men når det skjer så er det veldig lett å blåse opp situasjonen og angripe den som har skrivd noe. Vel, det er ikke første gangen. Jeg går ikke inn på detaljer for det syns jeg blir for dumt, men du vet hvem du er. Men som sagt er det ikke første gang og jenter er veldig feige når det kommer til slikt. Flere ganger så kommer typen til meg og kjefter meg huden full for noe som egentlig er en bagatell. Hvis du har et problem med meg så syns jeg du skal ta det med meg og ikke få typen din til å slenge masse dritt. Jeg er aldri frekk eller spydig sånn ut av det blå så da finnes det enten en god forklaring eller så har du missforstått hele greia. Men prøv å kvinne deg opp for jeg er ikke redd for typen din om noen tror det. Jeg har ingenting å være redd for fordi jeg har ikke gjort noe galt. Dette er ikke ment for denne ene personen, men mer generelt. For via du ikke har bein nok i nesa til å stå opp for deg selv så kan du bare la hver å gjøre noe mer ut av det. Vi er ikke barn. Vi kan klare å finne ut av dette som voksne mennesker.

Og jeg vet at dette er et følsomt tema, men det er nødvendig for meg å skrive om dette for at andre skal forstå at jeg ikke er den typen som vil lage bråk. Og jeg har psykiske problemer og sliter hver dag, men ingenting andre sier kan gjøre meg mindre glad i meg selv eller bli lei meg. For jeg vet at ingen kjenner meg bedre enn meg selv og jeg vet at de som er glad i meg vil være der for meg. Så en kommentar på nettet forandrer ikke dagen min. Uansett om det er en missforståelse eller om det er ment som drittslenging. Jeg velger å være sterk og heve meg over slike ting. Jeg velger å lytte til meg selv.

Heldigvis har jeg bare fått fine kommentarer fra dere flotte lesere og det setter jeg utrolig stor pris på. For om man ikke har noe pent å si så kan man lukke munnen. Og hadde denne peraonen kjent meg så ville hun vist at jeg ikke slenger dritt rundt meg uten grunn.

Så jeg vil bare si en ting til og det er at om noen har noe i mot meg eller har noe på hjertet så si det. Ikke la noen andre si det eller hver anonym. Ha litt bein i nesa vis du først skal slenge dritt. For jeg er her og jeg er oppegående nok til å forstå at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg er meg og jeg er stolt av den jeg er.

Ikke la andre slenge dritt for deg. Mann deg opp og finn ut hvorfor det er blitt sagt. Kanskje det er en missforståelse og da slipper du drittslenging. Og er det fra meg så skal jeg love deg at du har missforstått.

12 kommentarer
    1. ja helt enig. men denne gangen var det jeg som hadde skrevet noe som personen tok ille opp selvom jeg ikke mente det på denne måten.
      ønsker deg en flott dag. takk for at du tok deg tid til å lese dette. <3

    2. Enig med deg, det beste er å kunne snakke om ting – gjerne på en rolig og balansert måte – for hva har egentlig andre noe med hva vi gjør, tenker, mener – alt?! Ikke så mye ville jeg tenke. Så er det noe så kan man snakke om forskjeller og uenigheter uten at det behøver å bli noe drama og ukoselige seanser <3 Håper vedkommende leser innlegget ditt da, så dere kan få det ok i alle fall :-))

    3. Uff. Jeg har dessverre opplevd akkurat det samme. Flere som henget seg på, og jeg ble stemplet som mobber/ hater, noe som aldeles ikke er meg. Det er veldig lite som skal til, dessverre. Selv tåler jeg en del, men selvfølgelig ikke alt! Jeg håper at det ordner seg for deg <3

    4. Å skrive kommentarer, og å lese kommentarer kan fort føre til misforståelser. Det mangler noe elementært, nemlig stemme, fakter og ansiktisuttrykk. Alt for ofte kan misforsåelser oppstå pga denne mangelen.
      Men da er det viktigst å heller få vedkommende i tale, og oppklare situasjonen i fred og fordragelighet. Ingen er tjent med krangel og uro.
      Det er en ærlig sak som du gjør her, å skrive om det, og forklare. Håper det ordner seg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg