beskytte jordbærene

da har det kommet en ny dag med strålende sol. det er meldt utrolig varmt i dag også så dette kan jo bli spennende. i går var det så utrolig varmt at vi hadde alle dører og vinduer åpne, men så klart hjalp ikke det noe. i slike situasjoner skulle jeg ønske at vi kunne dratt å bade, men gubben kan ikke så da får vi finne på noe annet. kjøpe is eller legge hodet i frysern. begge deler fungerer like dårlig. 2 minutter etterpå så er man like varm, men det er bedre å være varm enn å fryse! det var en ganske slitsom vinter og jeg vil ikke klage på det som har vært den beste/varmeste sommeren hittil. myggen derimot kan jeg godt sende i posten til den som ønsker det. nå har jeg myggstikk overalt og det klør helt sjukt! om noen har gode råd mot myggen så kom med de! følelse=desperat!

men selv om det bare er morgenen så har vi faktisk fått gjort noe i dag (allerede). vi har jo hatt jordbærene oppi pallekarmer med gitter over, men nå har vi jo flyttet dem så da måtte vi finne på en annen løsning. da tok vi metallstengene fra en gammel trampoline og lagde støtte slik at vi kunne legge nett over og få nettet litt opp fra jordbærplantene. det ble faktisk utrolig bra til slutt. etter å ha blitt myggspist og skremt vekket ut av fra vepsen som bor i busken ved gjerdet… vel, nå er det i allefall på plass og jordbærene er trygge ett år til.

hva som skjer videre i dag er jeg jaggu ikke sikker på, men det blir vel noe sprell…

siden jeg ikke har tatt noe bilde i dag så legger jeg med et bilde fra en av turene jeg, søstra mi og mamma har vært på. koselig tur på fjellet i fjord.

 

6 kommentarer

Siste innlegg